سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با رغبت به آنچه نزد خداوند است، با اودوستی کن [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

بیش از 77 درصد رشته های صنایع دستی در اصفهان فعال است.

 اصفهان پایتخت صنایع دستی کشور

بیش از 77 درصد رشته های صنایع دستی در اصفهان فعال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران محسنی مدیر کل امور فرهنگی روابط عمومی و امور اجتماعی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور امروز در مراسم افتتاحیه مهر اصالت یونسکو در اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی به لحاظ قدمت و اهمیتی که دارد کمک می کند به اینکه ایران جهانی شود افزود : اصفهان پایتخت صنایع دستی کشور است.
وی در ادامه تصریح کرد: سومین دوره جلسات داوری مهر اصالت یونسکو در اصفهان برگزار می‌شود.
محسنی اظهار داشت: بهترین راهکار برای زنده ماندن صنایع دستی کاربردی کردن این آثار است و باید نگاه توسعه ای نه فقط صنعتی و تزئینی به صنایع دستی کشور داشته باشیم.
مدیر کل امور فرهنگی روابط عمومی و امور اجتماعی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان ساخت: بسته بندی، بازاریابی و حضور در نمایشگاه های بین المللی مقوله ای است که باید نگاه جدی به آن شود و در حال حاضر 33 محصول قابلیت صادرات دارد.
حیدری پور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ادامه گفت: بیش از 250 رشته صنایع دستی در ایران وجود دارد که 94 رشته آن در اصفهان فعالیت دارد و این نشان دهنده روحیه هنرپروری مردم اصفهان می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: ایران برای اولین بار در نشت مهر یونسکو در کشور تاجیکستان در 6 رشته موفق به دریافت مهر اصالت شد که خاتم کاری و قلم کاری از اصفهان نیز موفق به دریافت مهر اصالت شد.
حیدری پور در پایان افزود: جهت تولید محصولات بهتر، باید با تکیه بر اصل و اصالت تولیدات در بازارهای بین المللی وارد شدیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/8/2 و ساعت 11:48 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393440
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو