سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

یکی از عوامل مؤثر در پوشش ورزشکاران شرایط محیطی است.

انتخاب مناسب لباس هنگام ورزش

یکی از عوامل مؤثر در پوشش ورزشکاران شرایط محیطی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دبیر هیئت پزشکی استان اصفهان در این خصوص گفت: در یک تقسیم بندی علمی زیر دمای 6 درجه سانتی گراد از پوشش های گرمازا (دستکش، کلاه، شال و …) ، بین 6 تا 16 درجه سانتی گراد از لباس آستین دار و شلوار ورزشی و بین 16 تا 27 درجه سانتی گراد از شورت و پیراهن آستین کوتاه و بالای 27 درجه سانتی گراد از وسایلی که گرمای بدن را دفع کند استفاده شود.
دانشور افزود: خصوصیات لباس ورزشکار باید به گونه ای باشد که درون آن احساس راحتی کند و در صورتی که خیلی چسبان یا تنگ باشد انعطاف پذیری کم و اگر بیش از اندازه بزرگ باشد دست و پاگیر و مانع از حرکات ورزشی می شود و چه بسا آسیب هایی را هم برای ورزشکار به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: نکته مهم در خصوص لباس ورزشکاران چه کسانی که ورزش همگانی و یا در رده قهرمانی فعالیت می کنند این است که از لباس های چند لایه استفاده کنند که لایه داخلی لایه جذب کننده عرق و ترشحات بدن و لایه خارجی در مقابل عوامل محیطی محافظت کند.
یوسفی کارشناس هیئت ورزش های همگانی در ادامه افزود: جوراب های ورزشکاران باید حتی الامکان ورزشی باشد و از جوراب های جنس مصنوعی توصیه نمی شود.
وی همچنین در مورد ویژگی های کفش ورزشی خاطر نشان کرد: کفش ورزشی باید راحت و بادوام باشد و توصیه می شود ورزشکاران سالی یک بار کفش ورزشی خود را عوض کنند.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/8/19 و ساعت 7:57 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392837
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو