سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دل، سرچشمه حکمت و گوش، آبگیر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

درهای ساخته شده حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) به دست هنرمندان اصفهانی روز دوشنبه از این خطه به عتبات عالیات ارسال شد.

درهای حرم مطهر حضرت علی (ع) از اصفهان به عراق ارسال شد

درهای ساخته شده حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) به دست هنرمندان اصفهانی روز دوشنبه از این خطه به عتبات عالیات ارسال شد.

همچنین هم زمان با ارسال درهای حرم امام اول شیعیان، آئین بزرگداشت 25 آبان سالروز حماسه ایثار مردم اصفهان که یاد آور تشییع هم زمان پیکر 370 شهید دفاع مقدس در شهر اصفهان است، نیز برگزار شد.

25 آبان سال 1361 پیکر 370 نفر از شهیدان عملیات محرم در یک روز بر روی دوش هزاران نفر از اهالی اصفهان تشییع و در گلستان شهیدان این خطه به خاک سپرده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح عملیات محرم سال 1361، اظهار کرد:‌ عملیات محرم در شرایطی انجام شد که پس از فتح خرمشهر، کمک‌های دشمنان اسلام به عراق شکل علنی یافته بود.

کریم نصر اصفهانی افزود: در عملیات محرم که محوریت آن را رزمندگان اصفهان بر عهده داشتند، صدمات شدیدی به قوای دشمن وارد شد و در آن اصفهان شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد که در روز 25 آبان 370 تن از این عزیزان تشییع شدند.

تصاویر شهدا و فرماندهان شهید عملیات محرم، کتیبه سخنان حضرت امام راحل در خصوص شهدای 25 آبان اصفهان و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم پرده برداری شد.

در این مراسم مردم اصفهان با حضوری پرشور و درحالی که اشک از دیدگانشان جاری بود، در‌های مطهر حضرت علی علیه السلام را که توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است، بدرقه کردند.

عملیات محرم برای خارج کردن محور عین خوش ــ دهلران به طول 100 کیلومتر از زیر دید دشمن و تأمین امنیت شهرهای موسیان، دهلران و پادگان عین خوش و دهکده‌های اطراف آن در آبان ماه سال 1361 انجام شد.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/8/25 و ساعت 7:59 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393464
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو