سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ناز خود بگذار و کبر از سر به در آر و گور خود را به یاد آر . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

لاغری بیش از 4 کیلو در ماه عوارض جبران ناپذیر بر بدن فرد می گذارد.

برای لاغری یا چاقی موضعی برنامه غذایی وجود ندارد

لاغری بیش از 4 کیلو در ماه عوارض جبران ناپذیر بر بدن فرد می گذارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران امروزه تناسب اندام و سلامت جسمی از موارد مهم زندگی افراد شده است، به طوری که شاهد تبلیغات فراوان برنامه غذایی چاقی یا لاغری هستیم.
دکتر انتظاری متخصص تغذیه با بیان اینکه بدون وزن بدن به روش های متفاوتی انجام می شود افزود: مناسب ترین راه محاسبه BMI بدن است به صورتیکه فرد قدر خود را به متر اندازه گیری می کند مثلاً اگر یک متر و 72 سانتی متر باشد این عدد را به توان دو می رساند و سپس وزن خود را بر آن تقسیم می کند، اگر عدد به دست آمده از 25 بیشتر شد فرد اضافه وزن دارد و اگر بیش از 30 بود فرد چاق و بیمار محسوب می شود و باید تحت برنامه غذایی خاصی برایش درنظر گرفت.
وی در ادامه تأکید کرد: برنامه غذایی لاغری بیش از از 4 کیلو در ماه خطرناک و تبلیغات برنامه های لاغری 10 تا 20 کیلو در ماه به مراتب خطرناک تر است و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
دکتر پاک نهاد متخصص تغذیه نیز درباره عوارض برنامه های غذایی لاغری سریع گفت: اینگونه برنامه ها باعث کاهش جذب ویتامین ها، ویتامین های محلول در چربی، ریز مغذی ها و تخلیه و تحلیل ذخایر مفید بدن می شود به صورتی که استخوان ها، پوست و موی افراد به شدت آسیب می‌بیند.
انتظاری دیگر عوارض اینگونه برنامه ها را بد اخلاقی و کاهش یادگیری، کم حوصلگی، عوارض عصبی، ناتوانی عضلانی و حتی ناتوانی جنسی و عوارض گوارشی برشمرد و افزود: در بسیاری از موارد این عوارض جبران ناپذیرند.
پاک نهاد تصریح کرد: برنامه ای برای لاغری یا چاقی موضعی وجود ندارد و افراد باید در علاوه بر دقت در برنامه های غذایی خود خواب و ورزش را فراموش نکند.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/8/29 و ساعت 8:59 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392845
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو