سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند، پیرِ زناکار، دولتمندِ ستمکار، فقیرِمتکبّر و گدای سِمِج را دشمن می دارد و پاداشِ بخشنده منّت گذار را از میان می برَد و متکبّرِ گستاخِ دروغگو را سخت دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

آیین دعای باران، پیش از ظهر امروز با حضور 500 دانش آموز از مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش استان و برخی مسئولین استانی برگزار گردید. 

دانش آموزان اصفهانی برای نزول باران دست به دعا شدند

آیین دعای باران، پیش از ظهر امروز با حضور 500 دانش آموز از مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش استان و برخی مسئولین استانی برگزار گردید. 

در پی گسترش آلودگی هوا در شهر اصفهان و معضلات پیش آمده که عدم بارش باران و خشکسالی به خصوص در سالهای اخیر، این بحران را تشدید و مشکلات و آسیب هایی فراوانی را برای جامعه به خصوص برای کودکان و سالخوردگان به دنبال آورد، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان در اقدامی جالب، آیین دعای باران را با حضور جمعی از دانش آموزان این ناحیه در میدان انقلاب اصفهان برگزار نمود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا به اهمیت دعا در مبانی اسلامی اشاره کرد و دراین باره گفت: با توجه به بحران آلودگی هوا و عدم بارش باران و مشکلات پیش آمده در راستای آن، تصمیم به زنده کردن باورهای دینی و آموزه های اعتقادی گرفته و معتقدیم همه چیز از سوی خداست و با توسل و دعا ، نزول باران را از خداوند خواستاریم.
محمود حقیقی با بیان این مطلب که در ایام ماه محرم بیش از هر چیزی جنبه معنوی امور به ما درس داده شده است، بیان داشت: در این راستا سعی بر فرهنگ سازی دعای باران نموده و از دانش آموزان خواستیم با جمع شدن در این مکان جهت نزول باران دست های پاک خود را به نشانه استسقاء به درگاه ربوبی برافراشته و از اعماق وجود، رحمت و مغفرت الهی را طلب کنند.
وی اعلام کرد: در این مراسم حدود 500 دانش آموز در مقطع ابتدایی و به صورت دلخواه از مدارس ناحیه یک شرکت کرده اند.
حقیقی اظهار داشت: دعا کردن جزء آموزه های دینی ماست و علمای ما باید به این فکر باشند که مردم از دعا غفلت ننموده و جنبه معنوی را از زندگی های دنیوی خود حذف نکنند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان در پایان گفت: امیدواریم بعد از دعای این کودکان بی گناه، شاهد بارش باران بر آسمان شهرمان باشیم.
گفتنی است در حاشیه این مراسم، سرود دسته جمعی که در آن تاکید بر داشتن جامعه ای سرشار از سلامتی و پاکی همراه با نزول باران شده بود، توسط دانش آموزان شرکت کننده خوانده شد. 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/9/18 و ساعت 2:40 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 392940
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو