سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
این دانش دین است، پس نیک بنگرید که از چه کسی دین خود رامی گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

پارک طبیعی ناژوان شرایط زیست محیطی مناسبی رابرای شهراصفهان فراهم کرده است وتاثیربه سزایی درکاهش آلودگی هوای این شهردارد.

تاثیرپارک طبیعی ناژوان درکاهش آلودگی هوای اصفهان

پارک طبیعی ناژوان شرایط زیست محیطی مناسبی رابرای شهراصفهان فراهم کرده است وتاثیربه سزایی درکاهش آلودگی هوای این شهردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مدیرطرح ساماندهی ناژوان گفت: اراضی محدوده ناژوان به دلیل دارا بودن پوشش سبز و عبور زاینده رود از آن در مجموع اقلیم معتدل تری دارد و رطوبت بیشتر، وزش نسیم های محلی و اختلاف دما با شهر شرایط بسیار مناسبی را از نظر آب و هوایی برای این بخش از پیرامون شهر ایجاد می کند.
غلامرضا ساکتی افزود: پوشش درختی و سبز ناژوان نقش موثری در کاهش و پالایش برخی از آلودگی های هوا ( چون دی اکسید کربن و ..) دارد و از سوی دیگر بدلیل استقرار مراکز پرفشار محلی بر این ناحیه و وجود مراکز کم فشار محلی بر روی شهر، وزش نسیم های خرد مقیاس در جابجایی هوا موثر خواهند بود
وی با تاکید بر اینکه کارکرد تعدیل اقلیم شهر اصفهان ،کاهش آلودگی هوای شهر و دارا بودن هوای مفرح و ایجاد آسایش زیستی سه کارکرد اصلی و اساسی اقلیم ناژوان می باشد افزود:در شهرهای بزرگ مثل اصفهان بایستی این موازنه و تعادل اکو لوژیکی همواره بین ساخت وسازها با فضاهای سبزبعنوان یکی از مهمترین فضاهای بیو لوژیکی تصفیه کننده آلودگی ها بر قرار باشد.
وی با اشاره به مجموع کارهای شهرداری اصفهان برای حفظ واحیای پارک طبیعی ناژوان گفت: این مجموعه می تواند به عنوان الگوی زیست محیطی کشور موردمطالعه وبهرهبرداری قرارگیرد.
غلامرضا ساکتی در پایان با اشاره به طرح های جدیدی که در این منطقه در دست اجراست گفت: تله سیژ،پارک بازیهای آبی کودکان و اجرای طرحهای ترافیکی از جمله طرح هایی است که به زودی درناژوان اجرا خواهد شد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/10/8 و ساعت 9:47 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393562
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو