سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

مکعب روبیک با توجه به اینکه یک بازی فکری محسوب می‌شود در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر بزرگسالان نیز موثر است.

 

تاثیربازی مکعب روبیک در پیشگیری از بیماری آلزایمر

مکعب روبیک با توجه به اینکه یک بازی فکری محسوب می‌شود در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر بزرگسالان نیز موثر است.

محمد حسین بهاری فعال در زمینه بازی‌های فکری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با بیان اینکه بازی روبیک را یک مجسمه‌ساز بوداپستی به نام ارنست روبیک اختراع کرد اظهار داشت: این مکعب در اوایل دهه 60 میلادی ابتدا به عنوان یک جورچین 3 در 3 و فکری نیز مطرح بود.
وی افزود: این مکعب پس از سال‌ها توسط جیمز نورس حل شد و پس از آن پروفوسور جسیکا فردریک برای بار دوم اسم خود را در حل کردن مکعب روبیک مطرح کرد.
این فعال در زمینه بازی‌های فکری متذکرشد این مکعب از 6 مهره مرکزی، 12 مهره لبه، 8 مهره گوشه ای و یک هسته مرکزی با 6 بازو که محل اتصال مهره های مرکزی است؛ تشکیل شده است.
بهاری با اشاره به اینکه روبیک دارای انواع رنگ‌بندی‌ها و اشکال مختلفی است، بیان داشت: در حال حاضر مکعب‌های روبیک دو در دو، سه در سه، پرادو، گریز از مرکز، هرم روبیک، پیرامینیکس، دومینو، آینه‌ای و روبیک‌های 4 در 4 نیز جزو مکعب‌های رایج در بازار محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیر مکعب‌های روبیک 20 در 20 نیز در حال طراحی است. این فعال در زمینه بازی‌های فکری تصریح کرد: در حال حاضر فیلیپس رکورد حل مکعب روبیک است که وی این مکعب را در مدت زمان 6 و شصت و سه صدم ثانیه حل کرده و این روبیکر رکورددار حل روبیک 4 در 4 را نیز دارد. بهاری افزود: مکعب روبیک با توجه به اینکه یک بازی فکری محسوب می‌شود در درمان بیماری آلزایمر نیز موثر است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/10/23 و ساعت 5:4 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393566
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو