سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خدایا ! حقایق را چنانکه هست به مابنمای . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

 بیماری پوکی استخوان به وضعیتی گفته می شود که تراکم بافتهای استخوانی کم می شود.

ورزش ابتلا به پوکی استخوان را به تاخیر می اندازد

بیماری پوکی استخوان به وضعیتی گفته می شود که تراکم بافتهای استخوانی کم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در شرایط طبیعی استخوان ها همیشه در حال ساخت و تخریب هستند اما در بیماری پوکی استخوان تخریب استخوان ها بیشتر از ساخت آن ها صورت می گیرد.
در واقع در پوکی استخوان بافت های استخوانی به لحاظ کمیت تغییر می کند. در این شرایط استخوان به راحتی وحتی گاهی مواقع بر اثر تحمل وزن شخص به خودی خود شکسته می شود که این شکستگی ها بیشتر در قسمت های مچ دست، ران و ستون مهره ها بروز می کند.
متخصص طب ورزشی گفت : در کنار بالا رفتن سن، یائسگی و تغذیه نادرست ، کم تحرکی در بروز و افزایش این بیماری در سنین نوجوانی و جوانی تاثیر دارد ، در حالی که این بیماری مربوط به دوران کهنسالی است .
دکتر" محمد سالکی افزود : زندگی های ماشینی باعث شده است که میزان تراکم و سلول سازی ایتخوانها به حداقل برسد که این باعث شده است شرایط طبیعی استخوان که وظیفه اش ساخت استخوان است تبدیل به تخریب استخوان شود .
وی با اشاره به این که ورزش ارزان ترین و کامل ترین راه پیشگیری و درمان این بیماری است گفت : ورزش باعث می شود استخوان های بدن به فکر ترمیم خود باشند و تراکم خود را بالا ببرند.بنابراین ورزش با لوازم ورزشی مانند کش های ورزشی با وارد کردن فشار روی اندام ها باعث افزایش تراکم استخوان خواهد شد. وی افزود :باید توجه داشت فردی که ورزش نمی کند حتی اگر روزانه ? هزار میلی گرم کلسیم بخورد، اولا این کلسیم جذب نمی شود و اگر جذب هم شود در ساخت استخوان به کار گرفته نمی شود و از طریق ادرار دفع می شود.
وی اضافه کرد: البته فراموش نشود هر سنی ورزش مناسب خود را دارد. فرد بالای ?? سال نباید با وزنه های سنگین کار کند بلکه باید با وزنه های سبک تمرین کند.
وی تاکید کرد : ورزشی مانند پیاده روی تنها می تواند تراکم استخوان پا را بالا ببرد و برای افزایش تراکم استخوانی سایر قسمت ها باید تمامی اعضای بدن تحرک داشته باشد.

 

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/11/3 و ساعت 12:46 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393254
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو