سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای انس! بر شمار دوستان بیفزا، که آنان شفیع یکدیگرند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از تکمیل 5ایستگاه مترو تا چهارراه شهیددکتر باهنر خبرداد.

 

ریل گذاری 5ایستگاه مترو اصفهان

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از تکمیل 5ایستگاه مترو تا چهارراه شهیددکتر باهنر خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبراساس گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، عبدالجواد زعفرانی با اشاره به این که طرحهای قطار شهری اصفهان در حال پیشرفت و تکمیل در بخش های مختلف است، گفت: تاکنون 5ایستگاه قدس، جابر، کاوه، چمران و باهنر تکمیل و ریل گذاری شده است و آماده پذیرش واگن درمرحله اول این طرح است.
وی با بیان این که فعالیت های مستمری در چهار ایستگاه بهارستان، گلستان، مفتح و شهید علیخانی در حال انجام است، افزود: سکوی این ایستگاهها دو طرفه است بنابراین در طول این مسیر مانعی برای عبور قطار وجود ندارد و امیدواریم با تکمیل هر چه زودتر به جمع ایستگاههای تحویل شده موقت در قطار شهری اصفهان بپیوندند.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تحویل شفت ابتدایی خیابان کاوه و فضای پارکینگی در این بخش تصریح کرد: موانع ترافیکی موجود در سطح میدان پر رفت و آمد برای شب عید پاکسازی و برای تردد بهتر به شهروندان اصفهانی تحویل داده می شود.
زعفرانی بر عملیات ساخت، سفت کاری و تکمیل ایستگاههای متروی اصفهان تاکید کرد و حاطرنشان ساخت: با رفع مشکل ترافیکی میدان شهدا عملیات سفت کاری این ایستگاه با توجه به قرارداد پیگیری و تا اوایل سال آینده به اتمام میرسد.
وی اظهار داشت: در ایستگاه تختی هم با توجه به پیشرفت کار ترافیک از باند شرقی تا یک ماه دیگر بر روی باند غربی منتقل می شود که موجب ساماندهی بهتر این منطقه خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تکمیل ایستگاههای دروازه دولت، انقلاب، سی و سه پل را منوط به تکمیل بخشی از تونل های شرقی و غربی مترو از دبیرخانه شورا تا خیابان شریعتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 850متر از تونل غربی و 1300متر از تونل شرقی باقی مانده که با فعالیت مستمردستگاههایTBM امیدواریم تا اوایل سال آینده این تونل ها هم تکمیل گردد و عملیات اجرایی این سه ایستگاهها در نیمه سال 90 شروع گردد.
زعفرانی ایستگاه آزادی را با توجه به تغییرات ایجاد شده در خط سه مترو متوقف و منتظر ارایه مطالعات طرح جدید از شورای ترافیک اعلام کرد و افزود: ایستگاه شریعتی در دست اجراست و سعی می کنیم تا در ایستگاه دانشگاه از خردادماه 90انحراف فعلی در رفت و آمدها برطرف شده و باند شرقی به صورت مستقیم آزاد گردد.
وی با بیان این که ترافیک در این منطقه تا اواسط سال آینده به حالت عادی بازمی گردد اظهار داشت: ایستگاههای کارگز و کوی امام مراحل اولیه اجرا را طی می کنند و با حذف موانع در ایستگاه صفه، ترافیک روانتر شده است.
زعفرانی با اشاره به خرید واگن ها تاکید کرد: تا امروز تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نشده و با وجود پیگیری راه حل های مختلف ، هنوز تکلیف مشخص برای عقدقرارداد اعلام نشده است.
وی با اعلام اینکه قطعا تخصیص 110میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی بر اساس مصوبه مجلس برای پیش پرداخت و انجام مقدمات خرید واگن کفایت می کند ادامه داد: هر روز تاخیر با توجه به آمادگی 10کیلومتر از خط متروی اصفهان جایز نیست اما باید منتظر ماند، امیدواریم تکلیف واگن در متروی اصفهان تا آخر بهمن ماه روشن شود.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/11/6 و ساعت 12:53 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393287
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو