سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چون دنیا به کسى روى آرد ، نیکوییهاى دیگران را بدو به عاریت سپارد ، و چون بدو پشت نماید ، خوبیهاى او را برباید . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

مشاور حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 50 درصد اصفهانی ها از روی خطوط معابر رانندگی می کنند بنابراین خط کشی های معابر این شهر بر اثر قرار گرفتن بین آسفالت و چرخ خودرو دچار آسیب و ناپدید می شوند.

 

ترددرانندگان اصفهانی ازروی خط عابر پیاده باعث محو خطوط می شود

مشاور حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 50 درصد اصفهانی ها از روی خطوط معابر رانندگی می کنند بنابراین خط کشی های معابر این شهر بر اثر قرار گرفتن بین آسفالت و چرخ خودرو دچار آسیب و ناپدید می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبراساس گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان،احمدرضا طهانیان با بیان این مطلب اظهارداشت:در راه هایی که خط کشی شده وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و سپس با رعایت حق تقدم وسایل نقلیه ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خط های عبور دیگر شوند.
وی اظهار کرد: متاسفانه حرکت بین خطوط به ویژه در مواقعی که ترافیک سنگین می شود، از سوی رانندگان چندان مورد توجه قرار نمی گیرد که این مساله خود کند شدن ترددها، کاهش ایمنی و افزایش احتمال تصادفات را به دنبال دارد، از این رو منجر به محو شدن خطوط می گردد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح کنترل و نظارت بر حرکت بین خطوط خودروها امکان پذیر نیست و رانندگان با اعمال قوانین، می توانند سبب روانی ترددها، افزایش ظرفیت معابر و افزایش ایمنی در ترددها شوند افزود: با به کارگیری سیستم های هوشمند و سیستم پردازش تصویری نمی توان ،این گونه تخلفات را در بزرگراه ها، کنترل کرد.
طهانیان تصریح کرد : شاید تصور عمومی بر این باشد که در هنگام ترافیک مثلا ایجاد 5 خط حرکتی به جای 3 خط تعیین شده در یک بزرگراه می توانند سبب شود که حجم بیشتری خودرو در طول بزرگراه در تردد باشند و سریع تر به مقصد برسند اما این مساله تنها سبب پیچیده شدن گره ترافیک، کندی ترددها و حتی بروز تصادفات می شود و تجربه نشان داده هنگامی که قوانین اجرا می شود تسریع در حرکت ها و افزایش ایمنی در تردد ها را شاهد خواهیم بود
وی در باره وضعیت خط کشی خیابان های سطح شهر توضیح داد: خط کشی های داخل شهر دارای ویژگی ماندگاری می باشد اما مشکل موجود رویت پذیری خط کشی ها است که به دلیل عبور خودروها از خطوط این مشکل ایجاد می شود.وی شرایط اقلیمی و آسفالت شهر اصفهان را در خط کشی معابر بسیار تاثیر گذار دانست و ادامه داد:میزان دفعات خط کشی معابر شهر اصفهان دوبار در سال با هزینه ای حدود 20 میلیارد ریال می باشد .
مشاور حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین از شهروندان خواست از روی خطوط سطح معابر رانندگی نکنند و بین خطوط تردد نمایند تا خط کشی های معابر این شهر که از حساسیت بالایی بر خوردار است بر اثر قرار گرفتن بین آسفالت و چرخ خودرو دچار آسیب نشود همچنین وضعیت آلودگی هوا و میزان آلاینده ها در شهر اصفهان به خصوص ذرات معلق آنچنان زیاد است که علاوه بر تهدید سلامتی شهروندان موجب ناپدید شدن خط کشی معابر می شود.
وی تاکید کرد:با تمامی تلاشها و فعالیتهایی که از نظر ارتقاء کیفیت رنگ و خط کشی معابر شهر اصفهان داشته ایم به دلیل وجود حجم بالای ذرات معلق و‌ آلاینده ها در هوای شهر میانگین پدیدار بودن خطوط ترافیکی معابر تنها 25 روز می باشد و به واسطه عوامل مختلفی که مهمترین آن آلودگی هوا و کیفیت آسفالت خطوط ترافیکی پنهان و پس از بارندگی سطح معابر مجدداً پدیدار می شوند.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/11/16 و ساعت 2:47 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393278
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو