سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر کس جویای حکمت است، باید خاندان مرا دوست بدارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

تا پایان سال جاری 9 راس گوساله حاصل از انجماد جنین آزمایشگاهی دراصفهان تولیدمی شود.

 

تولید 9 راس گوساله حاصل از انجماد جنین آزمایشگاهی

تا پایان سال جاری 9 راس گوساله حاصل از انجماد جنین آزمایشگاهی دراصفهان تولیدمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا وابسته به پژوهشکده رویان اصفهان گفت: در راستای طرحهای تولید فرآورده‌های ژنتیکی که از سال 85 آغاز شده بود،طرح جنین‌های فریز شده نیز از فروردین امسال آغاز شده است.
جمشید جلیلی‌نژاد بیان داشت: تاکنون 250 قطعه جنین متولد شده است که نخستین گوساله‌های حاصل از انجماد جنین آزمایشگاهی با نام آبگون و آبگینه در بهمن‌ماه سال جاری متولد شدند و تا آخر سال 9 راس دیگر این نوع از گوساله‌ها متولد خواهند شد و بقیه جنین‌ها به منظور عرضه به بازارهای داخلی و خارجی نگهداری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شیر حاصل از گوساله‌های منجمد شده یک شیر کاملا معمولی است ولی کمیت این نوع شیر می‌تواند حتی تا 1.5 برابر تولید دام‌هایی باشد که بیشترین شیر را در یک عرصه صنعتی تولید می‌کنند.
وی افزود: برنامه شرکت فکا روی تولید و پرورش گاوهای شیری است ولی از این فناوری می‌توان در تمامی دسته دام‌های اهلی و حیات وحش به منظور تولید و بقای گونه‌های کمیاب مورد استفاده و بهره‌برداری قرارداد.
وی اضافه کرد: در این شرکت از دستگاه تناسلی دام‌های پر ارزشی که در معرض حذف قرار گرفته و به کشتارگاه‌ها منتقل شده‌اند، تخمک را جدا کرده و بعد از لقاح با اسپرم‌های تعیین جنسیت شده در آزمایشگاه به جنین‌های منجمدی که توانایی استفاده در نقاط مکانی و زمان‌های مختلف را دارد، دست می‌یابیم.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/11/25 و ساعت 8:21 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392791
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو