سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هیچ مال از خرد سودمندتر نیست ، و هیچ تنهایى ترسناکتر از خود پسندیدن ، و هیچ خرد چون تدبیر اندیشیدن ، و هیچ بزرگوارى چون پرهیزگارى ، و هیچ همنشین چون خوى نیکو ، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن ، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن ، و هیچ سوداگرى چون کردار نیک ورزیدن ، و هیچ سود چون ثواب اندوختن ، و هیچ پارسایى چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام ، و هیچ زهد چون نخواستن حرام ، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن ، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن ، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبایى و هیچ حسب چون فروتنى ، و هیچ شرف چون دانایى ، و هیچ عزت چون بردبار بودن ، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأى زدن . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فشار خون کنترل نشده و دیابت علت اصلی مرگ و میر در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
علت اصلی مرگ و میر در کشور فشار خون و دیابت است

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فشار خون کنترل نشده و دیابت علت اصلی مرگ و میر در کشور است.

 

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز، شاهین شیرانی در حاشیه برنامه غربالگری دیابت و جمع مسئولان و خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری‌های قلب و عروق، سرطان و حوادث سه علت اصلی مرگ و میر و انواع معلولیت‌ها در استان اصفهان است، اظهار داشت: پیشگیری از این سه عامل سبب افزایش طول عمر افراد و مرگ طبیعی آنان می‌شود و بر طبق آمار منتشر شده بسیاری از افراد جامعه به دلیل عدم توجه به این بیماری‌ها 10 تا 20 سال بیشتر از طول عمر طبیعی فوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه آمار معلولیت‌ها به مراتب بیشتر از آمار مرگ و میر در جامعه است، بیان داشت: حدود یک سوم افراد جامعه از بیماری خود بی‌اطلاع بوده و آنهایی هم که مورد درمان قرار می‌گیرند درمان آنان کنترل نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران دیابتی از بیماری خود بی‌اطلاع بوده و به صورت ناگهانی از آن با اطلاع می‌شوند، تصریح کرد: شایع‌ترین علت بیماری‌های کلیوی بیماری دیابت و عدم کنترل آن است در صورتی‌که هر ساله به مراکز دیالیز استان اضافه می‌شود، اما کوچک‌ترین اقدامی برای پیشگیری از آن انجام نشده است.
وی ادامه داد: طی 30 سال گذشته تعداد آمار مبتلایان به سرطان سینه از یک نفر به 13 رسیده است و این نشان‌دهنده تغییر شیوه زندگی ما است.
شیرانی با بیان اینکه هزینه ساخت و خرید تخت‌های ICU بسیار زیاد بوده و بر خلاف ساخت تعداد زیادی ICU باز هم با کمبود فضا روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: موتور سوارانی که بدون استفاده از موارد ایمنی در شهر تردد می‌کنند از بیشترین افراد تشکیل شده در این مراکز هستند.
وی با اشاره به اینکه اعتماد سازی و جذب مردم به درمانگاه‌ها سبب انجام هر چه بهتر اقدامات پیشگیرانه می‌شود، اضافه کرد: هدف از تشکیل مراکز سلامت شناخت جمعیت هر منطقه و واگذاری هر ناحیه به مرکز سلامت مستقر در آن مرکز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: حاشیه‌نشینی و مهاجرت اتباع افغانی سبب افزایش آمار سلامت در جامعه شده است و با شناخت این افراد و ارجاع آنان به مراکز بهداشت مستقر در شهر از انتقال انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌‌شود.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/1/22 و ساعت 11:59 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393618
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو