سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ستیز ، تدبیر را باطل کند . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 13

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان از پیش‌بینی جا بجایی 42 هزار نفر مسافر نوروزی با ناوگان ریلی این استان خبرداد.

 

پیش بینی جابجایی 42 هزار مسافر با قطارهای نوروزی اصفهان

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان از پیش‌بینی جا بجایی 42 هزار نفر مسافر نوروزی با ناوگان ریلی این استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بهروز تاکی بیان داشت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت‌رسانی به مردم و فراهم کردن رفاه حال مسافران نوروزی، با توجه به افزایش میزان سفر در این ایام، اقدام به افزایش چند رام قطار فوق‌العاده و ویژه این ایام از تاریخ 25 اسفند ماه سال‌ جاری تا پایان فروردین‌ ماه سال آینده کرده است.
وی ادامه داد: یک رام از این قطارها به صورت روزانه در مسیر اصفهان به تهران و بالعکس خواهد بود که به این ترتیب در روزهای سال نو یک رام قطار روز رو و یک رام قطار شب رو از اصفهان به مقصد تهران به صورت رفت و برگشت اعزام خواهد شد.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین3 رام قطارو به صورت رفت و برگشت به مشهد مقدس اعزام می‌شود، گفت: حرکت قطار اصفهان به مقصد بندرعباس با یک رام قطار وهمچنین یک رام قطار متشکل از سالن‌های با کوپه‌های چهار تخته و سالن‌های صندلی اتوبوسی از کاشان به مشهد مقدس به صورت یک روز در میان و رفت و برگشت اعزام می‌شوند.
تاکی با تاکید بر اینکه تعداد مسافران جابه‌جا شده به مقصد مشهد مقدس نسبت به دیگر شهرها در این ایام افزایش می‌یابد و نیاز به تمهیدات ویژه در این زمینه است، تصریح کرد: یک رام قطار پلور سبز با کوپه‌های چهار تخته روزهای چهارشنبه از شیراز به مشهد و جمعه‌ها از مشهد به شیراز و در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه یک رام قطار از تهران به شیراز و روزهای شنبه و دوشنبه از شیراز به تهران تردد می‌کنند که این قطارها بامداد روز بعد در ایستگاه اصفهان با سهمیه اختصاصی اقدام به جابه‌جایی مسافر خواهند کرد.
وی تصریح کرد: یک رام قطار روز رو در مسیر اصفهان ـ تهران و بالعکس ویژه این ایام به ناوگان ریلی اصفهان افزوده خواهد شد که مسافران نوروزی می‌توانند با عزیمت به تهران از قطارهای فوق‌العاده‌ای که در این ایام در مسیر تهران ـ مشهد تردد می‌کنند، استفاده کنند.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان اظهار داشت: از نظر کیفیت در سال ‌جاری ایستگاه شیراز کوه در بلاک ورزنه ـ شبنم در محور اصفهان ـ یزد با توجه به حجم بالای تردد قطارهای این محور و به منظور کاهش طول بلاک، تعداد، زمان تلاقی قطارها و توقف آنها بازگشایی شد که در همین راستا علائم الکتریکی در این ایستگاه نصب و همچنین دو خط فرعی با استفاده از 2 هزار متر ریل نوع R50 و شش دستگاه سوزن به شعاع 300 متر از نوع R6 و 8 هزار متر مکعب بلاست‌ریزی احداث شد.
تاکی با بیان اینکه به دلیل ازدحام مسافران، یک رام قطار با کوپه‌های شش تخته در مسیر اصفهان به تهران در این ایام به ناوگان ریلی اصفهان افزوده خواهد شد، گفت: با ظرفیت ایجاد شده این ناوگان با توجه به تعداد و برنامه حرکت قطارهای مسافربری در بازه زمانی 20 روزه اوج سفر نوروزی به طور تقریبی 41 هزار و 800 نفر از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان جابه‌جا خواهند شد.
وی با اشاره به فرسودگی سالنهای مسافری قطار اصفهان- تهران گفت: با توجه به ضرورت افزایش تعداد قطارهای اعزامی ، با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تابستان سال آینده ورود سالن های مسافری جدید را به ناوگان ریلس استان اصفهان شاهد خواهیم بود.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/12/24 و ساعت 1:27 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 11
مجموع بازدیدها: 392892
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو