سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در اسلام، هیچ کاری نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـمحبوب تر و ارجمندتر از تشکیل خانواده نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: تعداد اعزام‌های این مرکز به‌ طور متوسط روزانه 140 مأموریت پزشکی است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان‌:
روزانه 140 ماموریت پزشکی در اصفهان انجام می‌شود

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: تعداد اعزام‌های این مرکز به‌ طور متوسط روزانه 140 مأموریت پزشکی است.

دکتر حمید اسماعیلی امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز اظهار داشت: در پایگاه‌ها برای هر نوبت‌کاری یک خودروی امدادی و دو نفر تکنسین با تحصیلات دانشگاهی آماده ارائه خدمت به همشهریان است.
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان 84 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی وجود دارد، بیان داشت: پایدار کردن وضعیت بیمار و مصدوم و انتقال به نخستین و نزدیک‌ترین مرکز درمانی، وظیفه اصلی تیم‌های امدادی اورژانس پیش بیمارستانی است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با ابراز تأسف از آگاه نبودن برخی از شهروندان با وظایف این پایگاه‌ها و نبود فرهنگ صحیح در برخورد با تیم‌های امدادی خاطرنشان کرد: اهداف اساسی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تنها زمانی به‌طور کامل محقق می‌شود که زمینه آشنایی مردم جامعه با وظایف واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی فراهم شود.
وی تصریح کرد: مزاحمت‌های تلفنی، تماس‌های بی‌مورد و استفاده از تیم‌های امدادی صرفاً به منظور انتقال بیمار به مرکز درمانی از جمله مشکلات پیش‌روی این مرکز در ارائه خدمات به افراد نیازمند است.
اسماعیلی تجمع مردم در محل حادثه و ایجاد راهبندان، توجه نکردن آنها به آژیر و چراغ‌گردان خودروی امدادی را از دیگر مشکلات پیش‌‌روی تیم‌های امدادی در رسیدن به موقع به محل حادثه و به تبع آن برخورد نامناسب برخی افراد ناآگاه با افراد تیم عنوان کرد.
وی اظهار داشت: 10 تا 12 درصد اعزام‌های این مرکز به ‌دنبال مشاجرات خانوادگی و ایجاد تنش‌های عصبی و درخواست بی‌مورد برای نیروی امدادی صورت می‌گیرد.
اسماعیلی ادامه داد: تماس و امداد خواهی بی‌مورد، ایجاد مزاحمت‌های تلفنی و توجه نکردن به شرایط ویژه خودروهای امدادی در رسیدن به موقع به محل حادثه و انتقال سریع مصدوم یا بیمار به مرکز درمانی سبب می‌شود که امداد خواه واقعی و نیازمند از دریافت خدمات مناسب این مرکز محروم شود.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/1/22 و ساعت 7:54 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393606
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو