سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکارساخته است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 22

با آغاز برداشت بیدمشک در شهرستان کاشان اعلام شد: پیش بینی می شود از 45 هکتار سطح زیر کشت این محصول 150 تن گل بیدمشک در این شهرستان برداشت شو د.

 

پیش بینی برداشت 150 تن گل بیدمشک در کاشان

با آغاز برداشت بیدمشک در شهرستان کاشان اعلام شد: پیش بینی می شود از 45 هکتار سطح زیر کشت این محصول 150 تن گل بیدمشک در این شهرستان برداشت شو د.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان سطح زیر کشت بیدمشک این شهرستان حدود 45 هکتار و متوسط برداشت گل بیدمشک در هر هکتار را 5/3 تن یادآور شد و گفت این محصول در باغات بخشهای نیاسر، قمصر، برزک، مناطق فین، راوند، شهر کامو، شهر جوشقان و روستای نشلج کاشان کشت می شود.
به گفته قمصری پیش بینی می شود که امسال 150 تن گل بیدمشک برداشت شود که از این میزان 418 تن عرق بیدمشک درجه یک نولید خواهد شد.وی تصریح کرد کار تولید عرقیات و فرآوری گل و گیاهان دارویی در کاشان از طریق 1000 و 250 کارگاه سنتی در شهرهای قمصر، نیاسر و برزک از توابع این شهرستان انجام می شود.
قمصری افزود با برداشت گل بیدمشک و آغاز به کار کارگاههای سنتی عرقیات و گلابگیری شهرستان کاشان بیش از 1200 نفر به صورت مستقیم و 1000 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند .
وی قیمت خریداری شده هر کیلو گل بیدمشک از کشاورزان کاشانی را مبلغ 25 تا 3 هزار ریال اعلام کرد و گفت : یک میلیاردو 200 میلیون ریال در آمد نا خالص تولید کنندگان این محصول در سال جاری می باشد .
رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به این که کاشان بزرگترین قطب صنایع تولید و فراوری عرقیات گیاهان دارویی و گل و گلاب کشور است گفت : تا کنون 225 گونه گیاهان دارویی و معطر در اقلیم آب و هوایی و گرم خشک ، سرد و کوهستانی کاشان شناسایی شده است .
به گفته وی این امر عامل اصلی ایجاد کارگاه گلاب گیری و عرقیات سنتی از زمان های بسیار دور تا کنون در این منطقه بوده به طوری که شهرستان کاشان نه تنها در ایران بلکه در تولید و فرآوری گل و گیاهان دارویی شهرت جهانی دارد .
قمصری تصریح کرد : تغییر نوع مصرف کشور های پیشرفته به ویژه کشور های اروپایی از مصارف شیمیایی به فرآورده های گل و گیاهان دارویی رونق بازار مصرف جهانی این محصولات را فراهم کرده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 90/1/16 و ساعت 1:42 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 32
مجموع بازدیدها: 393164
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو