سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند آن را . . . دوایی قرار داد که پس از آن، دردی نیست و نوری که با آن ظلمتی نیست . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حضور فروشندگان دوره گرد فصلی، بازار داخلی صنایع‌دستی را تحت الشعاع قرار داده است.

 

مشکل سازشدن فروشندگان دوره گرد صنایع‌دستی خارجی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حضور فروشندگان دوره گرد فصلی، بازار داخلی صنایع‌دستی را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران"احمد ادیب" افزود: به دنبال مصوبه هیات دولت مبنی بر جلوگیری از فروش صنایع‌دستی بی کیفیت خارجی در اماکن فرهنگی و تاریخی کشور، تلاش‌ها برای رسیدن به نتایج مطلوب در این بخش آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، معاونت صنایع‌دستی کشور و سازمان بازرگانی استان حرکت‌های نخست را برای اجرای این مصوبه از استان اصفهان آغاز کردند.
ادیب اظهار داشت: با تلاش‌های یک سال اخیر، 90 درصد فروشگاه‌های میدان امام و بازار قیصریه به عنوان نخستین مکان‌هایی که گردشگران به انها مراجعه می‌کنند از صنایع‌ دستی خارجی پاک شده و نظارت بر روند فعالیت‌های آنها ادامه دارد.
ادیب، با تأکید بر روند مناسب اجرای این مصوبه در استان اصفهان بیان داشت:‌ در زمان حاضر آنچه باعث نگرانی است وجود دست فروش‌های فصلی است که اغلب در بهار و تابستان به فروش صنایع‌دستی بی کیفیت خارجی با قیمت نازل اقدام می کنند.
به گفته این مقام مسوول، در تعامل با شهرداری اصفهان برنامه ریزی تازه‌ای برای جمع کردن دست فروش‌های فصلی از اطراف میدان امام اصفهان در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای میان معاونت صنایع‌ دستی استان و اتحادیه صنف صنایع‌ دستی اصفهان در سال گذشته گفت: با عقد این تفاهمنامه معاونت صنایع ‌دستی استان، فروشگاههای برتر راکه همکاری بیشتری در فروش تولیدات با کیفیت و ایرانی دارند انتخاب و به عنوان فروشگاه‌های برگزیده به خریداران و گردشگران معرفی می‌کند.
ادیب افزود: تعداد 130 فروشگاه انتخاب شد که با نصب برچسب به گردشگران و خریداران معرفی می‌شوند.
معاون صنایع‌ دستی اصفهان گفت:‌ به نظر می رسد تا به حال فرهنگسازی مناسبی میان مردم در مورد خریداری نکردن صنایع‌‌‌دستی بی کیفیت خارجی نشده است و به همین دلیل این تولیدات همچنان در کشورمان از بازار فروش مناسب برخوردارند.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در جمعه 90/1/19 و ساعت 5:11 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 26
مجموع بازدیدها: 392674
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو