سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
زیانمندترین مردم در معاملت و نومیدترین‏شان در مجاهدت ، مردى است که تن خویش در طلب مال فرسود و تقدیرها با خواست او مساعد نبود ، پس با دریغ از دنیا برون شد و با وبال آن مال روى به آخرت نمود . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

پنجمین دوره ارزیابی بین المللی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی در اصفهان برگزار شد.

 

برگزاری پنجمین دوره ارزیابی بین المللی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پنجمین دوره ارزیابی بین المللی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبراساس روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان دراین دوره 700 دانش آموز منتخب از 29 مدرسه استان شرکت داده شدند. "
تیمز 2011" یا پنجمین دوره ارزیابی بین المللی پیشرفته تحصیلی دانش آموزان، به بهبود آموزش و یادگیری ریاضیات و علوم اختصاص دارد.
براساس این ارزیابی هرچهار سال یکبار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم و سوم راهنمایی تحصیلی را گزارش می شود.
ارزیابی بین المللی "پرلز" نیز که پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم را مطالعه می کند در سال 2011 اجرا می شود، این دوره سومین دوره ارزیابی پرلز نیز است.
در ضمن مطالعه پرلز هر پنج سال یکبار اجرا می شود و اولین دوره آن در سال 2001 و دومین دوره درسال 2006 اجرا شد و بیش از 40 کشور در دو مطالعه پرلز 2011 و تیمز 2011 در پایه چهارم و برای اجرای یک ارزیابی جامع از سه موضوع اساسی ریاضی ،‌علوم و خواندن شرکت می کنند.
جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کشورهایی است که در این طرح علمی مهم شرکت می کند.
از هر دانش آموز در کلاس های منتخب خواسته می شود تا در یک جلسه آزمون مجزا برای هر یک از دو مطالعه شرکت و یک پرسشنامه را تکمیل کند.
دانش آموزان همچنین یک پرسشنامه زمینه یابی یادگیری خواندن دریافت می کنند تا به خانه ببرند و برای تکمیل به والدین خود تحویل دهند.
علاوه بر این به معلمان ریاضی، علوم و خواندن یا فارسی کلاسهای انتخاب شده پرسشنامه معلم و به مدیر مدرسه پرسشنامه مدرسه داده می شود.
هدف از انجام این مطالعات آگاهی از تفاوت میزان عملکرد نظام های آموزشی کشورهای شرکت کننده و کمک به بهبود و پیشرفت فرآیند یاددهی، یادگیری آموزش ریاضیات علوم و سواد خواندن دانش آموزان می باشد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 90/1/24 و ساعت 5:24 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 393018
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو