خداوند، خانه ای را که در آن عروسی است، دوست دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: میدان امام علی (ع) اصفهان از پروژه‌های نادر موجود در کشور است که همه دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی، شورا و شهرداری روی آن اتفاق نظر دارند.

نشست خبری شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان ـ 1
نجفی: میدان امام علی (ع) اصفهان از پروژه‌های نادر کشور است

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: میدان امام علی (ع) اصفهان از پروژه‌های نادر موجود در کشور است که همه دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی، شورا و شهرداری روی آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز، منصور نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای آغاز پروژه میدان امام علی (ع) گمان می‌کردیم که این میدان جنبه ملی دارد، اما به مرور متوجه شدیم که این پروژه فرا ملی است.
وی افزود: نماینده یونسکو در بازدید از پروژه میدان امام علی (ع) اظهار داشت که کاوشگران ما بسیار تلاش می‌کنند تا شیئی را کشف کنند، اما شما میدانی را به وسعت 5.7 هکتار احیا می‌کنید.
شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته اجرای این پروژه آغاز شد، بیان داشت: مطالعات این طرح به حدود 20 تا 25 سال گذشته برمی‌گردد و توسط سه مهندس شرق کشور این مطالعات انجام گرفت، همچنین این طرح در اجرا با همکاری بسیار مطلوب مردم منطقه در آزاد سازی روبه‌رو شد.
وی ادامه داد: برای آزادسازی مسیر اجرای طرح احیای این میدان، سیاست کلید به کلید یا تعویض معوض را در تعامل با مالکان مد نظر قرار داده‌ایم.
وی گفت: براساس مطالعات مهندس مشاور این پروژه با توجه به وسعتی که دارد از پروژه‌های نادر موجود در کشور است که همه دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی، شورا و شهرداری روی آن اتفاق نظر دارند.
نجفی با اشاره به اینکه پروژه میدان امام علی (ع) در سه فاز عملیاتی شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده فاز اول این پروژه که شامل زیر گذر است در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی افزود: سه فاز طرح میدان امام علی (ع) به موازات یکدیگر در حال اجراست و تاکنون 45 درصد این میدان آزادسازی شده است، همچنین پروژه‌های اطراف این میدان نیز تملک شده و به اجرا درآمده است.
شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار لازم فاز دوم این پروژه ملی تا پایان سال جاری آزادسازی می‌شود، گفت: تاکنون 45 درصد از این میدان آزاد سازی شده و 55 درصد باقی مانده نیز به شرط تامین اعتبار در سال جاری به نتیجه می‌رسد.
وی افزود: طی چهار تا پنج ماه گذشته حدود 28 میلیارد تومان برای آزادسازی‌ها هزینه شد که 50 درصد آن به صورت ملکی بوده همچنین پیش‌بینی می‌شود که برای به نتیجه رساندن سه فاز این پروژه به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.
نجفی با اشاره به اجرای فاز دوم میدان امام علی (ع) اظهار داشت: این مرحله احیای دوباره میدان تاریخی عتیق است که سبب به هم پیوستن بازار می‌شود.
وی گفت: در فاز سوم این طرح نیز محوطه 32 هکتاری در دستور کار قرار گرفته و چندین پروژه فرهنگی، تجاری، اقامتی و توریستی در آن احداث می‌شود.
شهردار منطقه 3 شهرداری اصفهان به تشریح ویژگی‌های احیای پروژه میدان امام علی(ع) پرداخت و افزود: احیای این میدان، احیای مجموعه محو شده‌ای از تاریخ شهرسازی کشور است که جزو میراث ملی و بشری محسوب می‌شود همچنین فضای بزرگ شهری در مرکز تاریخی شهر اصفهان برای استفاده ساکنان محلات اطراف منطقه و کل شهر اصفهان به وسعت 5.7 هکتار با احیای این پروژه ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه با احیای میدان امام علی (ع) 10 درصد از بافت فرسوده منطقه 3 شهرداری اصفهان احیا می‌شود، تصریح کرد: ایجاد مجموعه بزرگی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی شامل عناصر تاریخی موجود با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، آموزشی و فضاهایی در این زمینه، اتصال بازار بزرگ شهر اصفهان، مرمت بناهای ارزشمند تاریخی در محدوده، بهسازی و نوسازی واحدهای تجاری موجود در راستای کیفیت محیط اطراف و ایجاد فضای باز و آزاد برای پذیرش جمعیت زیاد برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی از دیگر ویژگی‌هایی است که با احیای این میدان به آن دست می‌یابیم.
نجفی حل مشکل بزرگ موجود در زمینه عبور و مرور در مرکز شهر از طریق زیرگذرهای این پروژه را از دیگر ویژگی‌های احیای میدان امام علی (ع) دانست و اظهار داشت: همچنین با احیای این میدان در مرکز تاریخی شهر رونق اقتصادی ایجاد شده و سبب تحریک بافت‌های پیرامون و نوسازی و بهسازی آنان می‌شود این پروژه همچنین منجر به برنامه‌ریزی برای ساماندهی صنوف موجود در محدوده و جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای حجم عظیم ساخت و ساز نیز می‌شود.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/1/24 و ساعت 8:6 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393585
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو