سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: پژوهشگر بهداشت مواد غذایی در اصفهان گفت: مصرف نان‌های تخمیر نشده موجود در سطح نانوایی‌های سبب کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شود.

پژوهشگر بهداشت مواد غذایی در اصفهان:
نان‌های تخمیر نشده سبب کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شود

خبرگزاری اصفهان نیوز: پژوهشگر بهداشت مواد غذایی در اصفهان گفت: مصرف نان‌های تخمیر نشده موجود در سطح نانوایی‌های سبب کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شود.

علیرضا رضاخواه امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز اظهار داشت: بر اساس مقاله‌ای که در زمینه مضرات استفاده از جوش‌شیرین و روش‌های اصلاح نان در کشور نوشتم نزدیک به 90 درصد نانوایی اصول اولیه امنیت غذایی را رعایت نکردند.
وی بیان داشت: با نزدیک شدن به فصل گرما باید نان‌ها به صورت طبیعی یا با خمیرمایه مصنوعی در مدت یک ساعت و نیم تخمیر شود زیرا عمل تخمیر مانع رسوب یون فیتات در نان می‌شود.
‌پژوهشگر بهداشت مواد غذایی در اصفهان خاطرنشان کرد: یون فیتات موجود در نان عمل جذب کلسیم و آهن را در بدن انجام می‌دهد و این در صورتی است که یک سوم جمعیت کشور دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستند.
وی با اظهار اینکه مسئولان بهداشتی کشور در حال حاضر با اجرای محلول سولفات به مادران باردار و قرص آهن به دنبال جلوگیری از کم خونی در فرزندان هستند، ادامه داد: اغلب مسئولان در بطن کار نیستند و از اطلاعات و اهمیت موضوعات سلامت اطلاع کافی ندارند.
پژوهشگر بهداشت مواد غذایی در اصفهان ادامه داد: آماری که از امنیت غذایی در اختیار مسئولان وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد اغلب اشتباه است در صورتی که واقعیات اجتماعی چیز دیگری است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان در زمینه امنیت غذایی بیشتر کلی‌گویی می‌کنند، گفت: مسئله امنیت غذایی را از نظر نان که به استثنا در تمام خانواده‌ها مشاهده می‌شود بررسی کردم.
مشاور ایمنی بهداشت صنعتی صنایع استان اصفهان با اشاره به اینکه از نظر وزارت بهداشت بیماری‌های اسکلتی ـ عضلانی شایع‌ترین بیماری کارگران کارخانجات در سطح کشور است، ادامه داد: بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های ناشی از آفت شنوایی، بیماری‌های روحی و روانی به ترتیب بیشترین میزان ابتلا را در بین کارگران کارخانجات اصفهان دارد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/1/25 و ساعت 7:3 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393590
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو