سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در سال گذشته با پیگیری‌های اداره محیط زیست اصفهان، محدوده زیر نظر حفاظت از محیط زیست استان به بیش از 9 درصد رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد:
افزایش 9 درصدی حفاظت از محیط زیست استان اصفهان

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در سال گذشته با پیگیری‌های اداره محیط زیست اصفهان، محدوده زیر نظر حفاظت از محیط زیست استان به بیش از 9 درصد رسید.

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان  نیوز پیرامون اقدامات سال گذشته محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: دو سفر هیئت وزیران مصوبات ثمربخشی را در بر داشت، بخشی از این مصوبات درباره تقویت توان اداره کل محیط زیست استان اصفهان و بخش دیگری از آن در راستای اجرای وظایفی که قانون‌گذار به عهده سایر دستگاه‌ها گذاشته است، به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: مصوبات دولت در دور دوم و سوم در حوزه ارتقای مناطق زیر نظر مدیریت حفاظت محیط زیست بر اساس استاندارد جهانی بوده و هر کشوری باید 10 درصد از مساحتش تحت حفاظت محیط زیست باشد که در کشور ایران، میانگین این مناطق 7.5درصد بوده و در استان اصفهان با پیگیری‌های انجام شده در سال 1388 این رقم به بیش از 9 درصد رسید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مورد اقدامات محیط زیست استان اصفهان در سال گذشته خاطرنشان کرد: ایجاد زیربنا‌های محیط زیست و کار‌های عمرانی زیربنایی همچون ساخت و بهره‌برداری دفتر پارک ملی و مرکز آموزش محیط‌بانی مرکز کشور در پارک ملی کلاه قاضی، از جمله اقدامات سال گذشته این اداره بود.
وی ادامه داد: ساخت اداره محیط زیست خور، ایجاد مرکز تحقیقات زرین‌شهر، احداث اداره محیط زیست شهرضا، ساخت مرکز پایش چادگان، آغاز به ساخت نخستین مرکز پایش آلاینده‌های کشور در شهرستان اصفهان با رشد 50 درصدی و احداث دومین مرکز پایش مستمر آلاینده‌های رودخانه‌های زاینده‌رود در مجاورت سد زاینده‌رود نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی شده در سال گذشته بوده است.
لاهیجان‌زاده در ادامه افزود: تقویت سیستم بی‌سیمی استان اصفهان، استخدام نیرو، تجهیز و سازماندهی آزمایشگاه‌های ادارات محیط زیست نجف‌آباد و کاشان، توسعه شبکه سنجش آلودگی هوایی شهرستان اصفهان، تجهیز مناطق زیر مدیریت خودرو‌های جدید و تجهیزات پیشرفته از دیگر اقدامات صورت گرفته در این اداره است.
وی بیان داشت: انجام هزاران ساعت دوره آموزشی تخصصی و عمومی در زمینه محیط زیست و کسب رتبه نخست پژوهشی در حوزه محیط زیست طبیعی، کسب رتبه دومGIS کشور در سازمان محیط زیست، کسب رتبه اول اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه محیط زیست از اقدامات و افتخارات این سازمان در سال گذشته بوده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های سال جاری سازمان محیط زیست استان اصفهان گفت: اجرایی کردن مصوبات دور دوم و سوم سفر دولت به استان اصفهان، برنامه‌ریزی جامع برای کاهش آلودگی رودخانه زاینده‌رود، اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، تجهیز مناطق تحت مدیریت استان اصفهان و بهره‌گیری از یک فروند هواپیمای سبک برای گشت و کنترل آلاینده‌های زیست‌ محیطی و عرصه‌های طبیعی از این موارد است.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری برنامه‌های مدیریت پسماند در حوزه‌های شهری، صنعتی، بیمارستانی و ویژه، پیگیری حل مشکلات تصفیه فاضلاب‌های شهری استان اصفهان، اجرایی کردن دستور العمل اصلاح الگوی مصرف و مدیریت سبز در مصرف انرژی، توسعه آموزش همگانی و اجرای پروژه‌های مطالعاتی از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/1/25 و ساعت 7:7 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393599
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو