سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
صبح و شب در فراگیری دانش بودن، نزد خدا برتر از جهاد در راه خدای است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس شورای شهر اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا دو سال آینده خط شمال و جنوب متروی اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

طی دو سال آینده؛
خط شمال و جنوب متروی اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس شورای شهر اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا دو سال آینده خط شمال و جنوب متروی اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز، عباس حاج رسولیها ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر اصفهان اظهار داشت: 40 درصد مباحث شهری در اختیار مدیریت شهری است و 60 درصد باقی مانده از مباحث شهری در اختیار دولت قرار دارد، بنا بر این مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر به اختیارات بیشتری از سوی دولت نیاز دارد.
وی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر انتقال نیمی از مردم تهران از پایتخت به اصفهان افزود: با دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها دیگر برای انجام کارهای جزئی نیازی به انجام سفر به تهران نداریم و کارها به صورت اتوماتیک‌وار در استان‌ها انجام می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حل بخشی زیادی از مشکلات شهر اصفهان در گرو تحقق مدیریت واحد شهری است و اثرگذاری این مدیریت در حل مشکلات مردم و شهرها بیش از هدفمند کردن رایانه‌ها است.
وی با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی در سال جاری بازنگری می‌شود، گفت: ادامه شهر اصفهان نتیجه فرآیند و برنامه‌ریزی است و هیچ پروژه‌ای در اصفهان وجود ندارد که سابقه 20 ساله در چشم‌انداز نداشته باشد.
حاج رسولیها تصریح کرد: طی پنج سال آینده چهره اصفهان با انجام دقیق برنامه‌های از پیش تعیین شده دگرگون می‌شود، بنا بر این باید با الزامات قوی‌تری بحث مدیریت واحد شهری در مجلس دنبال شود.
کریم نصر اصفهانی رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان تالار مناسبی برای برگزاری مراسم‌های خود ندارد و بحث پروژه مصلای بزرگ شهر و ورزشگاه نقش جهان نیز هنوز حل نشده است.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با پیشنهاد اینکه در صورت امکان هیئت ویژه‌ای برای پیگیری مسائل آب تشکیل شود، گفت: 17 شهرستان از شهرستان‌های استان اصفهان در حال حاضر با زاینده‌رود مرتبط هستند.
فتح‌الله معین اظهار داشت: 60 میلیون متر مکعب برداشت غیرمجاز آب از زاینده‌رود صورت گرفته است.
وی در ادامه به متروی اصفهان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل مکاتباتی که صورت گرفته بود اعتبارات مشخصی برای این استان در نظر گرفته شد، بنا بر این تقاضا می‌شود که موضوع مترو در مجلس مطرح و امکان استفاده از تسهیلات و امکانات مصور برای آن فراهم شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به عوارض آلایندگی‌های شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اگر آمار و ارقام را از سازمان اداره کل حفاظت محیط زیست بگیریم متوجه می‌شویم که میزان آلایندگی که به شهر اصفهان به واسطه کارخانه‌ها وارد می‌شود، بسیار بالا است.
وی بیان داشت: سهم شهرداری اصفهان از هدفمند کردن یارانه‌ها صرف مابه‌التفاوت سوخت اتوبوس‌ها، خودروهای جمع آوری زباله، آتش نشانی، نگه داشتن فضاهای سبز و معابر می‌شود که هزینه‌های آن واقعا سرسام‌آور است.
معین با بیان اینکه گاهی اوقات مسائل غیر واقعی به نوعی مانع خیر می‌شود، گفت: مسائل فرعی نباید مانع استفاده از اعتبار مصلی شود و پیگیری این پروژه بزرگ شهر نباید مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه نظارت دقیقی باید روی مترو اصفهان صورت گیرد، اظهار داشت: مدیر پروژه متروی این کلانشهر باید گزارشی از روند و عملکرد کار خود در قبال بودجه‌ای که برای این کار می‌گیرد، ارائه دهد.
غلامرضا شیران افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها باید به نحوی بازنگری شود و متروی اصفهان با نگاه و همت جدیدی کارش را آغاز کند.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/1/28 و ساعت 7:32 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393588
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو