سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[پیمان] دوستی را نگه دار، گرچه دیگری آن را نگه ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خشکسالی اصفهان به تصویب رسید

 

خبرگزاری اصفهان نیوز: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خشکسالی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال در کارگروه احیای مراتع و مقابله با خشکسالی به تصویب رسید.

علیرضا میرسعیدی در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز: در اصفهان اظهار داشت: اعتبار این طرح از سوی اداره کل بازسازی و حوادث غیر‌مترقبه استانداری و از سوی کارگروه احیای مراتع و مقابله با خشکسالی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح براساس آمار بارش‌های 59 سال اخیر استان، شدت خشکسالی مناطق مختلف در بازه‌های زمانی سه، پنج و هشت ماهه بررسی شد، افزود: در این طرح میزان وقوع خشکسالی با شدت مختلف در استان اصفهان شناسایی و امکان برنامه‌ریزی در زمینه مدیریت ریسک و تعیین اولویت‌ها در مناطق مختلف فراهم شد.
معاون مراتع اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه طرح مطالعه پهنه‌بندی خشکسالی براساس شاخص SPI به دست آمده است، تصریح کرد: در مطالعه این طرح به ترتیب شهرستان‌های شهرضا، گلپایگان، مبارکه، اصفهان، فریدون‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، تیران و زرین‌شهر امسال دارای شدیدترین میزان خشکسالی در استان اصفهان بوده‌اند.
وی بیان داشت: اعمال مدیریت ریسک به جای مدیریت بحران، توجه به اهمیت نقش مراتع و جنگل‌ها در تنظیم گردش آب در طبیعت، رعایت الگوی کشت مناسب و استفاده از گونه‌های گیاهان مقاوم به خشکسالی از جمله راهکارهای این طرح بوده است.
میرسعیدی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها بر‌اساس نتاج به‌‌دست آمده از طرح مطالعاتی پهنه‌بندی خشکسالی استان اصفهان می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی و تامین اولویت‌ها اقدام کنند.
به نقل ازخبرگزاری فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 8:17 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393452
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو