سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در هر یک از امّت من که نه دانشمند است و نه دانشجو، خیری نیست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 17

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: کارت بلیت‌های الکترونیکی از مهر سال جاری به صورت رسمی در سطح شهر اصفهان استقرار می‌یابد.

مهر امسال؛
کارت بلیت‌ها الکترونیکی در اصفهان استقرار می‌یابند

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: کارت بلیت‌های الکترونیکی از مهر سال جاری به صورت رسمی در سطح شهر اصفهان استقرار می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز، سید عباس روحانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح کارت بلیت‌های الکترونیکی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های IT است، اظهار داشت: نصب تجهیزات این کارت‌ها از سال گذشته آغاز شده و از اول خرداد سال جاری به صورت آزمایشی در شهر اصفهان به مرحله اجرا در می‌آیند.
وی افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی استفاده شهروندان از کارت‌ بلیت‌های الکترنیکی از خرداد سال جاری آغاز می‌شود و عملا پس از پایان امتحانات دانش‌آموزان در مهرماه به صورت رسمی در سطح شهر اصفهان استقرار پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: سامانه هوشمند کارت‌ بلیت‌ الکترونیکی به جای بلیت‌های کاغذی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند بدون برخورد فیزیکی کارت با داخل دستگاه از آنها استفاده کنند و تنها با گذاشتن کارت روی دستگاه هزینه مورد نظر با توجه به مسیر سفر کاهش می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که بلیت‌های کاغذی فعلی در دست مردم است اعتبار آنها به قوت خود باقی و قابل استفاده است، اما پس از فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان از مهر ماه کارت بلیت‌های الکترونیکی در تمام باجه‌های سطح شهر اجرایی می‌شود.
روحانی گفت: شهروندان در هنگام خریداری کارت بلیت‌های الکترونیکی همانند خرید بلیت کاغذی به باجه‌های فروش بلیت مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه مورد نظر خود اقدام به خریداری کارت می‌کنند.
وی افزود: کارت بلیت‌های الکترونیکی شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه، 16 قابلیت کاربری دارد که با رایج شدن رسمی آن در مرحله اول برای سوار شدن به اتوبوس و در مرحله بعد برای تاکسی، تراموا و مترو قابل استفاده است.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در مرحله اول 600 هزار قطعه کارت بلیت الکترونیکی ازطریق باجه‌های بلیت فروشی شرکت واحد هر قطعه به قیمت 2 هزار تومان بین شهروندان توزیع می‌شود، اظهار داشت: در مرحله بعدی تعداد کارت‌ها را به 200 هزار قطعه افزایش می‌دهیم، اما با توجه به اینکه روزانه 850 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی اصفهان جابه‌جا می‌شوند در صورت نیاز و تقاضای شهروندان تعداد آنها را زیاد می‌کنیم.
وی افزود: در خرداد سال جاری کارت بلیت‌های الکترونیکی شهروندان حداقل تا مبلغ 500 تومان شارژ می‌شود، اما از تیرماه این مبلغ به 700 تومان افزایش می‌یابد و هزینه دریافتی مسیرها همانند قیمت بلیت 50 تومان به جز مسیرهای طولانی و دو بلیت که مبلغ آن 100 تومان است.
روحانی اظهار داشت: دستگاه کارت خوان، کارت بلیت‌های الکترونیکی در رکاب جلو و عقب اتوبوس نصب و شهروندان هنگام سوارشدن اتوبوس باعبور از جلو این دستگاه، کارت بلیت اشتراک آنها در این دستگاه ثبت و کرایه 50 تومانی ازموجودی کارت بلیت کسر می‌شود.
وی با بیان اینکه درمجموع بخش سخت و نرم افزاری این سستم حدود 5 میلیارد تومان برای این شرکت هزینه در برداشته است، گفت: هزینه‌های اجرایی پروژه 5،3 میلیارد تومان و 5،1 میلیارد برای پروژه‌های جمعی این پروژه است که با تعویض باجه‌های بلیت به حدود 5 میلیارد می‌رسد.
وی مدیریت مناسب‌تر مبالغ کرایه و ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد را عمده‌ترین اهداف به کارگیری سیستم کارت بلیت‌های الکترونیکی دانست و تصریح کرد: عملیات نصب دستگاه کارت خوان بر روی تمام اتوبوس‌ها اصفهان با سرعت درحال انجام است.

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/1/31 و ساعت 7:59 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 30
مجموع بازدیدها: 393061
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو