سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بردباری جامه دانشمند است، پس مبادا که آن را برتن نکنی . [امام باقر علیه السلام ـ در نامه اش به سعد خیر ـ]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان مصمم است اصفهان را دوباره به شهر دوچرخه‌ها تبدیل کند.

شهردار اصفهان:
اصفهان دوباره شهر دوچرخه‌ها می‌شود

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان مصمم است اصفهان را دوباره به شهر دوچرخه‌ها تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در بازدید از ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر اظهار داشت: احداث و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در تمام مناطق اصفهان به طور جدی دنبال می‌شود.
وی بیان داشت: کاهش تراکم ترافیک، کاهش مشکلات پارکینگ، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا از جمله مواردی است که جزو مزایای دوچرخه سواری محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در تلاش است با بستر سازی مناسب امکان استفاده شهروندان از دوچرخه را در سفرهای روزانه‌شان فراهم کند.
شهردار اصفهان در مورد جزئیات راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه سواری بیان داشت: طرح مطالعاتی راه‌اندازی شبکه دوچرخه سواری در اصفهان پایان یافته و طرح راه‌اندازی 50 ایستگاه دوچرخه در نقاط پرتردد شهر به ویژه در هسته مرکزی این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته و در تمام خیابان‌های سطح شهر با توجه به امکانات به اجرا در می‌آید.
وی با اشاره به اینکه تاکنون شش ایستگاه دوچرخه در میدان‌های امام حسین (ع)، امام (ره)، انقلاب و خواجو، پل فلزی و باغ غدیر راه‌اندازی شده، بیان داشت: شهر اصفهان نخستین شهری است که افتخار اجرای طرح دوچرخه سواری در سراسر کشور را به خود اختصاص داده و برخلاف اینکه هزینه راه‌اندازی هر ایستگاه بیش از 150 میلیون ریال و هزینه نگهداری آن ماهانه 50 میلیون ریال است، اما شهرداری اصفهان مصمم است اصفهان را دوباره به شهر دوچرخه‌ها تبدیل کند و امیدواریم مردم نیز از این طرح استقبال کنند.
سقاییان‌نژاد به حجم تراکم خودروها و افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی در بین شهروندان اشاره و تصریح کرد: گسترش دوچرخه سواری و نهادینه کردن آن در فرهنگ عبور و مرور شهروندان از ارزش‌های ماندگار و مؤثر در جامعه شهری است.
وی پیشینه تاریخی شهر اصفهان در استفاده از دوچرخه را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: وضعیت توپوگرافی مناسب شهر اصفهان، آب و هوای معتدل و ساختار فرهنگی شهروندان از عوامل مؤثر گسترش استفاده از دوچرخه در دهه‌های گذشته بوده است.
شهردار اصفهان افزود: شأن و جایگاه فرهنگ دوچرخه سواری با توجه به نقش مطلوب آن بر سلامتی جامعه و اثر آن بر کاهش معضلات و مشکلات مربوط به تراکم خودروها و بهبود وضعیت ترافیک، مشارکت و همکاری تمامی نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما، تربیت‌بدنی، آموزش و پرورش، مؤسسات و تشکل های غیردولتی و غیره را می‌طلبد.
وی با تأکید بر سهم آموزش و پرورش در گسترش و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بیان داشت: تعبیه مکانی برای پارک دوچرخه در داخل مدارس و تشویق دانش‌آموزان به استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک نقش بسزایی در امر ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری دارد.

 منبع:فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/2/1 و ساعت 2:53 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393663
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو