سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نگاهداری دین، ثمره معرفت اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: دومین همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب بدون حضور مسئولان استانی و کشوری در اصفهان برگزار شد.

 

بدون حضور مسئولان استانی و کشوری؛
همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری اصفهان نیوز: دومین همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب بدون حضور مسئولان استانی و کشوری در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  اصفهان نیوز، محمدصادق حاتمی‌پور ظهر امروز در دومین همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب با اشاره به اینکه بحث بحران و مشکلات آب و خشکسالی‌های پی‌درپی در کشور و به ویژه اصفهان به دلیل همسایگی با کویر گفت: باید درصدد ارایه راهکارها و تکنولوژی‌هایی برای استفاده از آب دریا برای استفاده باشیم.
وی با بیان اینکه با استفاده از فرآیندهای مختلف باید تبدیل آب شور دریا را به آب شیرین برای استفاده در شرب و کشاورزی استفاده کرد، اظهار داشت: با استفاده از تکنیک‌های خاص باید به دنبال راهکارهای جدید برای استفاده بهینه از آب باشیم.
دبیر همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب تصریح کرد: این همایش دو روزه با ارایه مقالات مختلف در این زمینه برگزار شده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آب و پساب وجود دارد، گفت: به دلیل مشکلاتی که در مسائل زیست محیطی پساب وجود دارد بحث تصفیه آب از مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حاتمی‌پور با اشاره به اینکه نخستین همایش تصفیه آب و پساب در سال 87 و در دانشگاه تهران برگزار شد، ادامه داد: 200 مقاله برای دومین همایش به دبیرخانه جشنواره ارایه شد که به دلیل تخصصی نبودن برخی از مقالات ارائه شده در زمینه مربوطه حدود 70 مقاله مرتبط انتخاب شده است.
وی به بحث و تبادل نظر هیئت داوران در مورد مقالات ارایه شده به جشنواره پرداخت و افزود: هیئت داوران متشکل از متخصصان صنعت و اساتید دانشگاه است.
دبیر همایش بین‌المللی تصفیه آب و پساب اظهار داشت: مقالات ارایه شده طی دو روز برگزاری همایش به صورت پوستر و شفاهی ارایه می‌شود.
وی به موضوعات مقالات ارائه شده به جشنواره اشاره کرد و گفت: مقالات در زمینه فناوری‌های جدید و زمینه‌های صنعتی و فنی مختلف ارایه شده و تعدادی از مقالات برتر برای چاپ در مجله‌ درنظر گرفته می‌شود.
حاتمی‌پور اضافه کرد: طی این دو روز برگزاری همایش سخنرانی‌های مختلف توسط افراد صاحب‌نظر انجام می‌شود.
گفتنی است این همایش صبح امروز در دانشگاه اصفهان در حالی برگزار شد که هیچ کدام از مسئولان استانی دعوت شده از جمله استاندار اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و ثمره‌هاشمی مشاور وزیر نیرو حضور نیافتند.

 منبع:فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/2/1 و ساعت 2:56 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393662
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو