سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

 

خبرگزاری اصفهان نیوز: به همت بخش خصوصی دانا دام پارسیان، پرندگان و درختان در سطح اصفهان دارای شناسنامه الکترونیکی شدند.

 

برای نخستین بار در خاورمیانه؛

فعال این بخش خصوصی امروز در گفتگو با خبرنگاراصفهان نیوز:در اصفهان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سطح کشور و خاورمیانه پرندگان در اصفهان دارای شناسنامه الکترونیکی شدند، افزود: در زیر پوست پرندگان موجود در باغ پرندگان یک میکروچیپ قرار داده شده است که این میکروچیپ دارای یک کد شناسایی 15 رقمی منحصر به فرد برای هر پرنده است.
پیمان چلبی اظهار داشت: این کد‌ها توسط یک بازخوان از روی پوست پرنده خوانده می‌شود که در این طرح از تکنولوژی RFID استفاده شده است.
این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه این میکروچیپ‌ها امکان صدور شناسنامه بین‌المللی را برای پرنده‌ها فراهم می‌کند، تصریح کرد: این طرح مزایایی نظیر جلوگیری از سرقت پرنده و مدیریت سریع و دقیق باغ پرندگان را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه پرنده‌ها هر لحظه توسط دستگاه‌های بازخوان ثابت موجود در باغ پرندگان مدیریت می‌شوند، خاطرنشان کرد: امکاناتی نظیر پیگیری وضعیت پرنده با دستگاه‌های PDA نیز پیش بینی شده است که با هشدار‌های صوتی، هشدار‌های مدیریتی و اعلام زمان واکسیناسیون همراه است.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: در حال حاضر طرح میخ‌های الکترونیکی نیز برای درختان در اصفهان در حال انجام شدن است که با این طرح درختان نیز دارای شناسنامه الکترونیکی می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 12:50 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392826
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو