سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش، سِپَر است . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: تنها یک سوم از بیماران مبتلا به فشار خون درمان مناسب و خوب دریافت می‌کنند.

دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان:
تنها یک سوم بیماران فشارخون درمان مناسب دریافت می‌کنند

خبرگزاری اصفهان نیوز: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: تنها یک سوم از بیماران مبتلا به فشار خون درمان مناسب و خوب دریافت می‌کنند.

سید مرتضی میرلوحی امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز اظهار داشت: بیش از 50 درصد افراد بالای 50 سال فشار خون بالا دارند که تنها یک سوم آنها از بیماری خود اطلاع دارند و از بین آنها تنها یک سوم درمان مناسب دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شیوع فشار خون بالا در ایران در 10 سال گذشته از 17 به 30 درصد افزایش یافته است، یعنی از هر سه نفر یک نفر به این بیماری دچار هستند، بیان داشت: فشار خون بالا از علل اصلی آسیب‌های کلیوی است که در نارسایی قلبی و کلیوی نقش مهمی دارد.
دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده 30.6 درصد جوانان در معرض ابتلا به پرفشارخون هستند و 34.4 درصد افراد بالای 40 سال به این عارضه مبتلا می‌شوند و 50 درصد افراد بالای 50 سال نیز درگیر این بیماری هستند.
وی تصریح کرد: استرس، رژیم غذایی نامناسب از جمله مصرف نمک زیاد، سیگار، چاقی، اضافه‌وزن بالا، بیماری تصلب شراین، کم تحرکی، سابقه خانوادگی و ژنتیک، بیماری‌های کلیوی و سایر بیماری‌ها از جمله تغییرات هورمونی و بیماری‌های عروقی از عواملی است که سبب بالارفتن فشارخون می‌شود.
وی با اظهار اینکه سن سکته قلبی در ایران به شدت پایین‌ آمده به گونه‌ای که از حدود 70 تا 80 سال به 35 تا 40 سال در حال حاضر رسیده است،‌ افزود: طی سال‌های گذشته در برابر هر پنج مرد یک زن دچار سکته قلبی می‌شد، اما امروزه در برابر هر دو مرد یک زن با سکته قلبی درگیر است که با تغذیه سالم و تحرک و ورزش کردن، دوری از استرس و ترک دخانیات عوارض سکته قلبی را کاهش داد.

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/2/4 و ساعت 1:32 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393663
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو