سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سرانه مصرف نوشابه در ایران 42 لیتر و در جهان 10 لیتر است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
سرانه مصرف نوشابه در ایران 32 برابر بیش از مصرف جهان است

خبرگزاری اصفهان نیوز: رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سرانه مصرف نوشابه در ایران 42 لیتر و در جهان 10 لیتر است.

محمد حسن انتظاری امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز با اشاره به اینکه نوشابه چهار تا پنج عارضه اصلی بر بدن دارد، اظهار داشت: افزایش مقدار زیاد قندهای ساده به بدن و به هم زدن تناسب بین فسفر و کلسیم سبب افزایش فسفر و کمبود کلسیم در بدن می‌شود که پوکی استخوان، درد استخوان و افزایش غیر مستقیم فشارخون می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نوشابه سبب پرخوری می‌شود، بیان داشت: نوشابه سبب تخریب سریع معده می‌شود و پرزهای معده و روده را خراب می‌کند و راندمان جذب مواد غذایی را کاهش می‌دهد.
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اظهار اینکه اثر تخریبی نوشابه سیاه بیش از زرد است، افزود: گاز موجود در نوشابه و دوغ سبب قلیایی شدن معده و کاهش راندمان جذب مواد غذایی می‌شود.
وی با اظهار اینکه سرانه مصرف شیر در ایران بسیار کم است، تصریح کرد: می‌توان به جای مصرف یک لیوان شیر که حاوی ویتامین B2 است، یک کاسه ماست، یک بستنی پاستوریزه، یک لقمه نان و پنیر یا دو لیوان دوغ را جایگزین کرد.
انتظاری خاطرنشان کرد: شیر به علت داشتن کلسیم بالا سبب افزایش فشار خون و تقویت عضلات بدن می‌شود که باید در برنامه غذایی روزانه قرار بگیرد.
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اظهار اینکه سرانه مصرف شیر در ایران 91 کیلوگرم و در جهان 300 تا 400 کیلوگرم است، گفت: با مصرف یک شیشه نوشابه کوچک معادل 15 حبه قند و 150 کالری انرژی وارد بدن می‌شود.
وی سرانه مصرف شیر در کشور را یک چهارم کشورهای اروپایی است و این در حالی است که مصرف سرانه نوشابه در کشور چهار برابر این کشورها است.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/2/4 و ساعت 2:6 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393661
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو