سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: طراحی اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون خبر داد:
اجرای آبیاری تحت فشار در 3 هزار هکتار از اراضی تیران و کرون

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: طراحی اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون انجام شده است.

بهرام کریمی امروز در گفتگو با خبرنگار اصفهان نیوز با بیان اینکه در انتقال آب به مزارع و آبیاری به صورت غرق‌آبی آب‌های زیادی هدر می‌رود، تصریح کرد: امسال این طرح‌ها به مرحله اجرا می‌رسد.
وی افزود: در انتقال آب از طریق جوی آب و آبیاری به روش غرق‌آبی راندمان آب کمتر از 35 درصد است که در مزارع یک سوم آب استفاده و بقیه در مسیر از بین می‌رود.
وی با اشاره به مزیت‌های آبیاری تحت فشار بیان داشت: راندمان آبیاری به روش قطره‌ای به بیش از 90 درصد و به‌صورت بارانی بیش از 70 درصد می‌رسد، که کشاورزان با آبیاری قطره‌ای مزارع می‌توانند علاوه بر افزایش سطح زیر کشت و راندمان آبیاری هزینه‌های کشاورزی را نیز کاهش دهند.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون تصریح کرد: کشاورزان برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها نیاز است که از تکنولوژی‌های روز کشاورزی استفاده کنند و از مشاوره کارشناسان کشاورزی بهره ببرند و در این راستا جهاد کشاورزی آماده همکاری است.
وی به پروژه‌های در دست اقدام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها برای استفاده بهینه آب آبیاری است که تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که از مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث کانال روستای افجان با 2 هزار و 700 متر طول، کانال میر آباد با یک‌هزار و 700 متر طول، لوله‌گذاری در روستای حسن‌آباد آبریزه به طول 2 کیلومتر و لایروبی و مرمت قنوات شهرستان در بیش از 10 رشته است.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/2/5 و ساعت 7:58 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393554
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو