سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آن که کرده وى او را بجایى نرساند نسب او وى را پیش نراند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر گروه بخش دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سلول‌های بنیادی مزانشیمی سبب درمان قطعی بیماران شکاف لب و کام می‌شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن شکاف لب و کام اصفهان:
سلول‌های بنیادی مزانشیمی سبب درمان قطعی بیماران شکاف لب و کام می‌شود

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر گروه بخش دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سلول‌های بنیادی مزانشیمی سبب درمان قطعی بیماران شکاف لب و کام می‌شود.

نصرت نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان نیوز اظهار داشت: طرحی با عنوان کاربرد بالینی سلول‌های بنیادی مزانشیمی بالغ مستقر در مغز و استخوان به صورت اتولوگ در بافت‌سازی نقایص استخوانی بیماران شکاف لب و کام امسال به تصویب ستاد فناوری راهبردی ریاست جمهوری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سلول‌های بنیادی برای بیماران مبتلا به شکاف لب و کام در سه مرحله انجام می‌شود، بیان داشت: در استخوان شکاف لثه‌ای این بیماران سلول‌های بنیادی را جایگزین و پیوند اتولوگ می‌دهیم.
عضو هیئت مدیره انجمن شکاف لب و کام اصفهان خاطرنشان کرد: فاز حیوانی این طرح را روی گوسفند انجام می‌دهیم که یک طرف از جمجمه گوسفند را پس از ایجاد ضایعه با استفاده از سلول‌های بنیادی گرفته شده از مغز و استخوان درمان می‌کنیم و طرف دیگر جمجمه را پس از ایجاد ضایعه بخیه زده و به حال حود رها می‌کنیم.
نوربخش با اظهار اینکه با مقایسه دو سمت جمجمه گوسفند در صورتی که استخوانی ساخته شود، متوجه می‌شویم که سلول‌های بنیادی در ساخت آن نقش داشته است، تصریح کرد: بدن به طور طبیعی قادر است ضایعات کوچک بدن را بسازد و همین مسئله سبب شده که ضایعه ساختگی را در اندازه‌ای ایجاد کنیم که بدن قادر به ترمیم آن نباشد.
وی با اعلام اینکه این طرح در شش تا هشت ماه آینده به نتیجه می‌رسد، ادامه داد: از آنجائی‌که از پنج سال پیش برای نخستین بار انجمن حمایت از بیماران شکاف لب و کام ایران در بیمارستان الزهرای اصفهان ساخته شد و با توجه به اینکه از اعضای هیئت مدیره این انجمن هستم از نزدیک با مشکلات این بیماران آشنا شدم.
عضو هیئت مدیره انجمن شکاف لب و کام اصفهان با اشاره به اینکه این بیماران در طول 15 تا 16 سال جراحی‌های متعدد می‌گیرند، گفت: در سن 9 تا 12 سالگی استخوان لگن بیماران شکاف لب و کام را طی عمل جراحی که آخرین راه حل درمان است به استخوان فک در شکاف لثه‌ای پیوند می‌دهیم.
وی با اظهار اینکه این عمل به علت زمان طولانی عمل و احتمال ایجاد معلولیت، پادرد برای بیمار، هزینه‌ بالای عمل و قطعی نبودن درمان زیاد توصیه نمی‌شود، اضافه کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان این بیماران هیچ عوارض خاصی ندارد.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/2/8 و ساعت 2:25 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393553
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو