سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانشمندترین مردم، بیمناکترین آنان از خدای سبحان است [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

خبرگزاری اصفهان نیوز: اصفهان با دیرینه تاریخی که شاید به بیش از عصر ساسانیان هم می‌رسد با دستخوش قرار گرفتن حوادث گوناگون از گذشته‌های بسیار دور تاکنون مورد توجه بازرگانان، مورخان و مسافران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز: از اصفهان، اصفهان‌ از جمله‌ استان‌هایی‌ است‌ که‌ با ترکیب‌ قومی‌ مختلف و زبان‌ رایج و شیرین‌ فارسی‌ در ادوار مختلف تاریخ زیستگاه ادبا، شعرا و حکمای‌ صاحب‌ نظر و صاحب سبک معماری و با جاذبه‌های گردشگری همچنین آثار و صنایع دستی بی‌نظیر خود هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب زیبایی‌های خود می‌کند.
با وجودی که امسال به دلیل خشکسالی حکمران بر کشور، نگین طلایی اصفهان نیز رو به خشکی رفته است، اما هنوز جاذبه‌های گردشگری این شهر مسافران بسیاری را سوی خود جذب کرده است.
در این راستا مسئولان و مقامات شهر اصفهان با برنامه‌ریزی‌های خود اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای را برای آسایش سفر مسافران ترتیب داده است.

* 49 پارکینگ برای مسافران نوروزی اصفهان
مسئول ستاد رفاه مسافران نوروزی اصفهان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، 49 پارکینگ با ظرفیت 10 هزار خودرو در سطح این شهر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
منصور باقرصاد اظهار داشت: ستاد ویژه سفر اصفهان از 25 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین سال 89 با مسئولیت شهردار این شهر تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات در راستای ساماندهی ترافیک، برنامه‌های ویژه‌ای در اصفهان انجام می‌شود، افزود: در این ایام محدودیت‌های ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی شهر اصفهان در راستای کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد اعمال می‌شود.
مسئول ستاد رفاه مسافران نوروزی شهر اصفهان با بیان اینکه از مدت‌ها پیش آماده‌سازی و خانه تکانی شهر با بیش از 5 هزار نیرو و 60 شرکت خدماتی و فضای سبز آغاز شده تصریح کرد: در زمینه فضای سبز امسال بیش از 300 هزار اصله درخت بین مردم توزیع شد و یک میلیون اصله درخت نیز به منظور توسعه و بهینه‌سازی فضای سبز در دست کاشت قرار دارد.
وی با تاکید بر رنگ‌آمیزی و زیباسازی مبلمان شهری از جمله نرده‌ها و پل‌ها بیان داشت: بهره‌برداری از 250 آبنما در سطح شهر اصفهان و تعمیر آسفالت، خط‌کشی، احداث ایستگاه‌های جمع‌آوری زباله، آماده‌سازی چراغ‌های شهر و کنترل ترافیک از اقدامات این ستاد در آستانه مسافرت‌های نوروزی به شهر اصفهان است.
باقرصاد با اشاره به خشک بودن رودخانه زاینده‌رود خاطرنشان کرد: در آستانه سفرهای نوروزی تلاش‌ برای تمیز نگه داشتن رودخانه و اراضی اطراف آن انجام شده اما نباید فراموش کرد که خشکی این رودخانه یک فاجعه برای مردم اصفهان است.

* نصب چادر در پارک‌های اصفهان ممنوع است
وی با بیان اینکه نصب چادر در پارک‌های اصفهان ممنوع است، گفت: در ایام نوروز امسال، سفیران شهروندی اصفهان در این مورد برای مهمانان فرهنگ‌سازی خواهند کرد.
وی همچنین سامان‌دهی ورودی‌های شهر اصفهان، قطار شهری و پروژه‌های شهرداری را از دیگر اقدامات این ستاد برای تردد مسافران برشمرد و خاطرنشان کرد: تلفن 137 آماده پاسخگویی به سئوالات مسافران نوروزی اصفهان در تمام ایام عید است.

*شناسایی 2 هزار منزل مسکونی برای اجاره به مسافران
باقرصاد مهم‌ترین برنامه صورت گرفته برای ایام نوروز 89 را فعالیت مشاوران املاک در 150 واحد در نقاط مختلف شهر با حمایت ستاد و اتحادیه مشاوران املاک در راستای خدمات‌رسانی به مسافران از طریق شناسایی و واگذاری اماکن استیجاری اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 18 منزل مسکونی شناسایی و از فردا ثبت‌نام برای واگذاری این اماکن به مسافران آغاز می‌شود.
وی از حضور نیروی انتظامی، شورای امر به معروف و نهی از منکر، آتش‌نشانی و اورژانس به صورت فعال در نقاط اسکان مسافران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی با شرکت ایران خودرو و سایپا 13 اکیپ برای ارائه خدمات خودروی در محل اسکان مسافران مستقر هستند.
مسئول ستاد نوروزی شهر اصفهان افزود: ایستگاه‌های توزیع نان، مرغ، میوه و صنایع ‌دستی و برنامه‌های تفریحی و اجرای تئاتر، موسیقی، پخش فیلم و مسابقات به همراه معرفی اصفهان به گردشگران از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این ایام است.
وی بیان داشت: از سوی شرکت گردشگری ماهان نقشه اصفهان به صورت صوتی و بلوتوث به مسافران ارسال می‌شود.
باقرصاد اظهار داشت: از سوی کمیته اطلاع‌رسانی نیز 300 هزار نقشه اصفهان همراه با معرفی جاذبه‌های گردشگری آن به صورت CD بین مسافران ارسال می‌شود.

* هفت پایگاه برای اطلاع رسانی، اسکان و ثبت نام مسافران
ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان اعلام کرد: هفت پایگاه برای اطلاع رسانی، اسکان و ثبت نام مسافران فرهنگی نوروزی در شهر اصفهان فعال است.
پایگاه‌های اسکان نوروز سال 89 نواحی پنچ گانه و منطقه جی برای فرهنگیان به شرح زیر است:
1ـ پایگاه شماره یک؛ خیابان امام خمینی، شهرک رسالت، مدرسه راهنمایی شیخ مفید تلفن3222515 و 3222535
2ـ پایگاه شماره دو؛ خیابان کاوه، خیابان جابر انصاری، مدرسه راهنمایی مکتبی تلفن 4398438 و 4414861
3ـ پایگاه شماره سه؛ خیابان کاوه روبه‌روی ترمینال دبیرستان امام خمینی تلفن 4519860 و 4515176
4ـ پایگاه شماره چهار؛ بلوارآزادگان (سعادت آباد)، هنرستان علاقمندان تلفن 6613714
5-پایگاه شماره پنج؛ بلوارهشت بهشت دبیرستان شهدای ادب تلفن 226262
6-پایگاه شماره شش؛ خیابان علامه امینی باغ غدیر تلفن 2601414
7-پایگاه شماره هفت؛ خیابان جی غربی بعد از هتل نگین جنب بانک سپه، هنرستان شهید چمران تلفن 5210276 و 5210242

* آمادگی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان
مدیر کل راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌های این اداره در ایام نوروز در راستای رفاه هرچه بیشتر مسافران و ارتقای سلامت تردد آنهاست، اظهار داشت: امسال ترتیبی اتخاذ شده تا 26 اکیپ امدادی در سطح راه‌های استان به طور 24 ساعته در حال گشت‌زنی باشند.
هوشنگ عشایری تعداد ماشین‌آلات مختلف مستقر شده در راهدارخانه‌ها و نقاط حساس را 400 دستگاه دانست و افزود: 650 نفر از نیروهای این اداره کل نیز در نوروز 89 چه در ستاد و چه در شهرستان‌های مختلف مشغول انجام وظیفه هستند.
‌وی با اشاره به اینکه 54 اکیپ کارهای جاری راهداری را بر عهده دارند، بیان داشت: در نوروز امسال 90 بنر با موضوع تلفن اطلاعات راه‌ها در مبادی راه‌های شریانی و اصلی نصب می‌شود، همچنین برای تسهیل و آسایش هموطنان 50 هزار نقشه راه‌های استان و کشور بین مسافران توزیع می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان تصریح کرد: به منظور ارتقای ایمنی تردد، کاهش خستگی و در نتیجه کاهش تصادفات و تنوع بخشی حاشیه راه‌ها به ویژه مناطق بیابانی پرچم‌های رنگی با مضامین مختلف نصب می‌شود.

* بیش از 20 طرح ایمنی در کمپ‌های نوروزی اجرا می‌شود
کمیته ایمنی و آتش نشانی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان در کمپ‌های نوروزی از فردا تا 15 فرودین ماه بیش از 20 طرح به اجرا در می‌آورد.
نیرو‌‌ها و مسئولان سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان از 25 اسفند ماه تا 15 فرودین سال جدید در آماده باش کامل هستند.
همچنین محل اسکان مسافران نوروزی به صورت دقیق از سوی کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شناسایی و راه‌های دسترسی در مواقع اضطراری بررسی شده است.
حضور افسران کشیک در محل کمپ‌های اصلی و متفرقه و بررسی موقعیت، استقرار اطفاییه در محل اسکان مسافران، حضور موتور سیکلت و خودرو‌‌های آتش نشانی نجات و امداد مجهز به وسایل امداد اولیه و اطفاء حریق در نظر گرفته شده است که به ارائه خدمات پرداخته و پیام‌های ایمنی را به اماکن و یا افرادی که رعایت مسائل را نمی‌کنند، می‌دهند.
ارائه و توزیع بروشور‌های ایمنی به منظور آموزش به مسافران برای رویارویی با حوادث احتمالی نظیر حریق کمپ و چادر، خودرو، نحوه استفاده و اقداماتی که باید در این زمینه انجام دهند از برنامه‌های ویژه این کمیته در این ایام است.
همچنین نصب بنر‌های ایمنی در سطح پارک‌ها و استقرار اکیپ امداد و نجات کوهستان در کوه صفه، آموزش استفاده از خاموش کننده به کارکنان کمپ‌ها و استقرار خودرو‌های اطفاییه در سطح شهر و اماکن حساس و بازار طی ایام نوروز و اجرای برنامه‌های نمایشی با موضوع ایمنی از دیگر برنامه‌های کمیته ایمنی و آتش نشانی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان است.

* اکیپ‌های نجات‌غریق در حاشیه زاینده‌رود مستقر می‌شوند ‌
رئیس ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه اصفهان گفت: در ایام نوروز به دلیل جاری بودن آب رودخانه زاینده‌رود در سطح اصفهان اکیپ‌های غواصی در حاشیه این رودخانه و کانال‌های آب مستقر می‌شوند.
منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه مدیریت بحران استان اصفهان در آستانه نوروز 1389 جلسه مستمری را تشکیل داده و در حال بررسی تمهیدات ویژه برای این ایام است، افزود: از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین سال آینده طرح استقبال ایمن از بهار در استان اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: طرح استقبال ایمن از بهار با هدف پیشگیری از رخدادها و کاهش مخاطرات در حوادث جاده‌ای استان اصفهان به اجرار در می‌آید.
رئیس ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه اصفهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای ایام نوروز 1389 انجام شده است، تصریح کرد: واحدهای امداد هوایی مستقر در هوانیروز اصفهان تا شعاع 100 کیلومتر حوادث جاده‌ای را پشتیبانی کرده و اکیپ‌های راه و ترابری در جاده‌ها و جهاد کشاورزی برای تغییرات جوی احتمالی هوا آمادگی لازم را دارند.
وی یکی از برنامه‌های مثبت امسال را اجرای طرح ایمنی در مراکز تاریخی و گردشگری دانست و گفت: در ایام نوروز امسال اداره کل هواشناسی استان اصفهان به صورت منظم وضعیت جوی هوا را گزارش داده و اکیپ‌های لرزه‌نگاری نیز آماده پشتیبانی است.
شیشه‌فروش افزود: در ایام نوروز اکیپ‌های امداد در مناطق کوهستانی گردشگری استان اصفهان استقرار دارند.

* 26 پایگاه فعال امداد و نجات هلال‌احمر
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به فعالیت 26 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در نوروز 89 اظهار داشت: در این ایام 12 پایگاه ثابت و 14 پایگاه موقت و سیار امداد و نجات در راه‌های استان اصفهان مستقر هستند.
سید احمد نواب بیان داشت: در هر پایگاه سه امدادگر، یک پزشک و یک راننده در بحث امداد و نجات فعالیت می‌کنند.
وی همچنین به پست‌های راهنمایان مسافران نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: 15پایگاه برای راهنمایی مسافران نوروزی از سوی حوزه ماموریتی جوانان جمعیت هلال‌احمر در چادرهای آبی رنگ در استان اصفهان مستقر می‌شوند.
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان امدادی این جمعیت برای حوادث غیرمترقبه در ایام نوروز شیفت و نیروی شبانه‌روزی دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر اردوگاه‌ها و اماکن خود در تمام شهرستان‌های استان اصفهان را در بحث اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهد.

*برگزاری 40 برنامه شاد و معنوی در پارک قلمستان و باغ غدیر برای مهمانان نوروزی
مهمانان نوروزی در پارک استقلال وباغ غدیر شاهد برگزاری حدود 40 برنامه معنوی و شاد در سال جدید خواهند بود.
همچنین از تاریخ یکم تا 12 فروردین ماه سال 89 مجموعه غرفه‌های تفریحی شامل نقاشی، چهره‌آرایی و غرفه وی‍ژه کودکان، فضاسازی فرهنگی و نمایش خیابانی برای عموم برگزار می‌شود.
اجرای پرده‌خوانی و نقالی با موضوع اصفهان و اجرای مسابقه و تئاتر با موضوعات شهروندی توسط اتوبوس شهروندی و همچنین برگزاری نماز جماعت و سفره هفت سین از دیگر برنامه‌های این ستاد در پارک استقلال است.
بازدید از اماکن تاریخی اصفهان در قالب گردشگری و نمایش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی از دیگر برنامه‌های هنری کمیته فرهنگی ستاد نوروزی شهر است.
پارک قلستان و با غدیر نیز در ایام نوروز با برگزاری ایستگاه‌های شادمانه در قالب غرفه‌های نقاشی، طراحی، یونالیت، دارت و فوتبال دستی برنامه‌های نوروزی خود را آغاز می‌کند.
میهمانان نوروزی در تاریخ ششم تا نهم فروردین ماه 89 در قالب برنامه‌های شاد و متنوع به رصد ستارگان و اجرام آسمانی می‌پردازند.
نمایشگاه عکس اصفهان قدیم و جدید و امانت کتاب به مسافران به منظور فرهنگسازی مطالعه از دیگر برنامه‌های این کمیته در پارک قلمستان است.
باغ غدیر نیز با برگزاری ایستگاه‌های شادمانه، ویژه برنامه تحویل سال نو، سفره هفت سین، جُنگ شبانه، بازدید از اماکن تاریخی اصفهان اجرای نقالی و اجرای نمایش خیابانی در این ایام نوروز میزبان میهمانان نوروزی است.
در روزهای 12 تا 13 فروردین ماه فراخوان زیباترین سبزه برگزار و به بهترین سبزه جوایزی اهدا می‌شود.
معرفی هنرهای دستی و آشنایی میهمانان از نحوه ساخت و تولید این آثار از دیگر برنامه‌های ستاد نوروزی اصفهان است.
باغ غدیر همچنین نمایشگاه کودک، برگزاری نماز جماعت، نمایش فیلم، اتوبوس شهروندی، رصد ستارگان، نمایشگاه فروش پروانه‌های خشک شده، غرفه‌های فروش مواد غذایی، سوغات و محصولات فرهنگی و امانت کتاب به مسافران نوروزی را برای شاد و مفرح شدن محیط برای میهمانان نوروزی فراهم کرده است.

*رسیدگی 15 اتحادیه صنفی بر عملکرد اصناف
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان اصفهان گفت: در ایام عید نوروز 15 اتحادیه صنفی به طور مستقیم بر عملکرد اصناف در اصفهان رسیدگی می‌کنند.
عباس‌علی بصیرت با اشاره به اینکه با همکاری وزارت بازرگانی و رخدادهای اخیر در مورد تغییرات قیمت‌ها در اصفهان نظارتی مستمر ازسوی بازرسان مجمع در سطح شهر صورت گرفته است، افزود: کنترل خوبی در استان صورت گرفته و قیمت با روندی نزولی همراه خواهد بود.
وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مردم و همشهریان در حدود 200 تا 300 غرفه در نمایشگاه بین‌المللی و زیر نظر مستقیم سازمان بازرگانی کالاهای مورد نیاز با کاهش قیمتی در حدود 15 تا 20 درصد از سطح شهر به مردم ارائه می‌شود.
عضو شورای مالی اصناف کشور با بیان اینکه در پایان سال و آغاز سال جدید افزایش قیمت را نخواهیم داشت، اظهارداشت: با همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تعاملات استاندار اصفهان در پایین آوردن قیمت‌ها و رسیدگی به امور متخلفان شاهد آغاز سال خوبی برای همشهریان باشیم.
وی در مورد متخلفان در ارائه خدمات ویژه نوروزی گفت: سازمان تعزیرات و رئیس کمیته تنظیم بازار به طور مستقیم بر امور متخلفان رسیدگی می‌کنند.

* دوچرخه‌های شهر در رکاب میهمانان نوروزی
معاون حمل و نقل و ترافیک افزود: ایستگاه‌های دوچرخه شهر با ارائه تسهیلات ویژه در تمامی ایام نوروز به شهروندان و میهمانان خدمات ارایه خواهند داد.
مصطفی نوریان معاون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به استقبال بالای شهروندان از طرح ایستگاه‌های دوچرخه اظهار داشت: در تمامی ایام تعطیلات نوروزی به صورت فعال به میهمانان نوروزی و شهروندان خدمات ارائه می‌شود.
نوریان از جمله معضلات نقاط مرکزی شهر در ایام نوروز را تراکم حجم وسایل نقلیه شخصی به مرکز شهر دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و سعی می‌شود تا میهمانان نوروزی را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنیم.

* 600 مدرسه در اختیار مسافران فرهنگی
در ایام تعطیلات نوروز 89 تعداد 600 مدرسه با 7 هزار کلاس درس از 27 اسفند 1389 لغایت 12 فروردین ماه 1389 در اختیار مسافران فرهنگی قرار می‌گیرد.
همچنین، تعداد هفت پایگاه شبانه‌روزی در ورودی‌های شهر اصفهان پیش‌بینی شده که مسافران فرهنگی با مراجعه به این ستاد‌ها نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام می‌کنند.
قابل ذکر است تعداد 100 واحد آموزشی به صورت تجهیز شده، 300 واحد نیمه تجهیز و 200 واحد آموزشی به صورت عادی است.
همچنین خانه‌های معلم، مراکز تربیت معلم و کانون‌ها نیز در اختیار پایگاه‌های نوروزی است که خانواده‌ها باید با به همراه داشتن کارت شناسایی سرپرست خانواده‌ها به پایگاه‌های 7گانه مراجعه کنند.

* تمهیدات ترافیکی برای ورود 3 میلیون مسافر نوروزی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش همه ساله ترافیک در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و ایجاد تسهیلات ویژه برای این ایام را الزامی دانست و اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات کمیته ترافیک پایان سال و تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.
مصطفی نوریان با اشاره به تراکم ترافیک به ویژه در هسته مرکزی شهر و افزایش سفرهای شهری برای تهیه مایحتاج نوروزی و بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی شهر افزود: کمیته ویژه ترافیک اصفهان براساس 45 مصوبه در جلسات متعدد به تصویب رسیده و در حال اجراست.
وی ورود بیش از 3 میلیون نفر مسافر نوروزی به شهر اصفهان را برای این ایام پیش‌بینی کرد و بیان داشت: این جمیعت به طور میانگین سه برابر جمعیت شهر اصفهان در روزهای عادی سال است که در این راستا نیاز به هماهنگی و همکاری تمام بخش‌ها و سازمان‌های مربوطه را دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه خدمات ویژه به میهمانان نوروزی در بخش حمل و نقل عمومی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های معاونت حمل و نقل ترافیک، ایجاد تسهیلات اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تشویق میهمانان و شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفر به نقاط مرکزی شهر است.
وی با تاکید بر اثربخشی و بهره‌وری مطلوب از سامانه‌های هوشمند به ویژه در تقاطع‌های شهری خاطرنشان کرد: افتتاح و راه‌اندازی زودتر از موعد سه پروژه بزرگ شهدای غزه، شهید آقاخانی و شهید شاهمرادی در امر ترافیک ایام نوروز بسیار مؤثر و محسوس است.

* 100هتل پذیرای مسافران نوروزی
رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان افزود: بیش از 100 هتل و مهمانپذیر در استان اصفهان، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
علی اصغر رضایت با بیان این که 50 هتل در شهر اصفهان و 10 هتل در دیگر شهرستان‏های استان با 2 هزار و 750 اتاق و هفت هزار تخت در نوروز 89 آماده سرویس دهی به مسافران هستند، اظهار داشت: نوروز 89، حدود 95 درصد از ظرفیت هتل‏های استان تکمیل شد.
رئیس اتحادیه مهمانپذیرداران استان اصفهان نیز با اشاره به آمادگی 55 واحد مهمانپذیر با 3 هزار و 500 تخت در استان برای پذیرای از مسافران نوروزی گفت: نوروز 89 در هفته اول فروردین، حدود 90درصد و در هفته دوم حدود 55 درصد از ظرفیت این مهمانپذیر‌ها تکمیل شد.

* آمادگی 84 پایگاه اورژانس استان اصفهان
معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه 39 پایگاه اورژانس شهری، 44 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و اتاق‌های فرمان‌های اورژانس در ایام نوروز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، بیان داشت: بیش از 500 نیروی متخصص شامل تکنسین فوریت‌های پزشکی، بیهوشی، پرستار و امدادگران در نوروز 89 در این پایگاه‌ها مستقر هستند.
مهرزاد آرتنگ افزود: از 25 اسفندماه امسال تا 15 فروردین 89 پایگاه‌های جاده‌ای در زمان‌های ترافیکی در مسیر جاده‌های اصلی مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه در نوروز 87 بیش از 5 هزار و 228 مورد ماموریت اورژانس در جاده‌های اصفهان صورت گرفت، تصریح کرد: در این زمان ماموریت‌های ترافیکی تصادفات جاده‌ای استان در حدود 2 هزار مورد بوده است.
معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: 4 هزار تمپلت آموزشی حاوی نکات ایمنی درمانی از سوی این مرکز در سطح شهرداری، میراث فرهنگی و پلیس‌راه اصفهان بین مسافران توزیع می‌شود.
مسئول کمیته بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: 80 آمبولانس 115 در شهر اصفهان و خارج از شهر آماده سرویس‌دهی در ایام نوروز است.
غلامرضا معصومی تصریح کرد: در ایام نوروز مراکز درمانی شبانه‌روزی، داروخانه‌ها و مراکز دندانپزشکی شبانه‌روزی نیز آماده ارائه سرویس در طول ایام نوروز خواهد بود.
وی بحث نظارت بر بهداشت اماکن اقامتی، رستوران‌ها و مواد غذایی و بهداشتی را از دیگر خدمات این کمیته در ایام نوروز عنوان کرد.

* آمادگی 3 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان بیان داشت: بیش از 3 هزار دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق 136 شرکت حمل و نقل مسافر برون شهری استان اصفهان آمادگی ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را دارند.
مهدی خضری اظهار داشت: طرح پیش فروش بلیت مسافرت‌های نوروزی بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تاریخ یکم اسفند امسال در استان آغاز و تا سی‌ام اسفند ماه نیز ادامه پیدا می‌کند.
وی در مورد آمادگی اداره کل در ارئه خدمات مطلوب به مسافران استان اصفهان تصریح کرد: طرح افزایش ایمنی و حمل و نقل مسافران نوروزی در سال 87 از 22 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 89 که اوج مسافرات‌های نوروزی در این فاصله زمانی است ادامه می‌یابد.
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در ارتباط با طرح افزایش ایمنی را نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل استان، نظارت و بازدید از پایانه‌های مسافربری استان و نظارت و کنترل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به صورت محسوس و نامحسوس دانست.
وی پیرامون اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی و دریافت انتقادات و پیشنهادات و شکایات آنها گفت: با هماهنگی‌های به‌ عمل آمده این اداره اقدام به راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه به شماره 3000143 برای مسافران کرده و آنها در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد و یا شکایت از عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و یا شرکت‌های مسافربری می‌توانند در ابتدا کد شهرستان محل اقامت خود را در متن پیام وارد کرده و با وارد کردن یک فاصله متن پیام را نوشته و به شماره یاد شده ارسال می‌کنند.
خضری خاطرنشان کرد: تلفن پاسخگویی به شکایات اداره کل با شماره 7754249 و تلفن گویای 15-7781114 اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به صورت شبانه‌روزی اماده دریافت پشنهادات و نظرات مسافران هستند.

* اجرای طرح استقبال از بهار از سوی سازمان تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان اصفهان مسیرهای پرتردد در سطح این شهر شناسایی شده‌اند تا در روزهای پایانی سال خدمات‌رسانی در این مناطق صورت پذیرد.
علیرضا تاجمیر ریاحی افزود: رفع ترافیک به عنوان یکی از دغدغه‌های این سازمان است که با بررسی‌ها و مطالعات کارشناسان حمل و نقل شهری، سرعت عمل تاکسی‌ها از 50 به 20 کیلومتر کاهش یافته این در حالی است که ناوگان حمل و نقل عمومی در حجم بالای ترافیک شهر اصفهان ناپیدا شده است.
وی از رسانه‌ها و جراید خواست، با اطلاع‌رسانی، شهروندان را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق و سوق دهند و به نحوی به کارگیری این ناوگان را بهینه کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از اجرای طرح استقبال از بهار از سوی این سازمان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به این که در روزهای پایانی سال استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده، در برخی از مناطق پرتردد و مراکز خرید شاهد تجمع بالاتر مسافران هستیم به همین دلیل در نظر داریم از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده با خدمات‌رسانی بیشتر در این مناطق، تردد شهروندان در این روزها سریع‌تر و راحت‌تر صورت گیرد.
وی با اشاره به افزایش نظارت این سازمان بر عملکرد تاکسی‌ها در این مدت تصریح کرد: در روزهای اخیر نظارت 10 واحد گشت تاکسیرانی افزایش یافته تا از بروز تخلفات جلوگیری شود و مأموران این واحد با گشت‌زنی در سطح شهر، با رانندگان متخلف برخوردهای قانونی لازم را انجام می‌دهند.

* امید سفر پرخاطره
انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان استان اصفهان و جبران کاستی‌ها و نواقص سال‌های گذشته، نوروز 89 برای مسافران خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی باشد.
به نقل از خبرگزاری فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 12:55 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 83
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392827
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو