سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خدای بیامرزد کسی را که . . . برای خوب فهمیدن و استواری بیاموزد [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار اصفهان گفت: برای احداث و راه‌اندازی خط شمال ـ جنوب این کلانشهر به 510 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

شهردار اصفهان:
راه‌اندازی خط شمال ـ جنوب اصفهان 510 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری اصفهان نیوز: شهردار اصفهان گفت: برای احداث و راه‌اندازی خط شمال ـ جنوب این کلانشهر به 510 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد اظهار داشت: برای احداث و تامین ناوگان مورد نیاز مترو دولت و شهرداری هر یک باید نیمی از هزینه‌ها را پرداخت کنند، این در حالی‌ست که در سال جدید افق‌های روشنی برای مترو با اختصاص 5،138 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و 100 میلیون دلار از طریق صندوق ذخیره ارزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز 138 میلیارد تومان نیز در سال جاری برای احداث مترو این کلانشهر تخصیص داده که امید است با توجه به اعتبارهایی که دولت در نظر گرفته مشکلات منابع اعتباری این طرح برطرف شود.
وی احداث ایستگاه‌های مترو اصفهان را در راستای ایجاد ارزش افزوده برای توسعه خطوط این ناوگان دانست و تصریح کرد: درصدد هستیم منابع مترو را به صورت چند جانبه افزایش دهیم تا با این شیوه طرح احداث و راه‌اندازی قطار شهری سرعت بیشتری یابد.
شهردار اصفهان از خرید 107 واگن برای قطار شهری اصفهان در سال جاری خبر داد و افزود: تا کنون برای اجرای طرح خط شمال و جنوب قطار شهری اصفهان از مجموع یک‌هزار، 490 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل این خط 510 میلیارد تومان بودجه دیگر نیاز است که تا دو سال آینده در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی با اشاره به خط شرقی –غربی مترو اصفهان گفت: در مجموع باید برای خطوط شمال–جنوب و شرقی- غربی باید 56 کیلومتر ریل گذاری کرد.
خط شمالی- جنوبی قطار شهری اصفهان به طول 2،20 در چهار قطعه تعریف شده که قطعه اول حدفاصل ایستگاه پاسداران- کاوه به طول 7،7کیلومتر،قطعه دوم حدفاصل ایستگاه کاوه تا ایستگاه مدرس به طول6،2 کیلومتر، قطعه سوم حدفاصل ایستگاه شریعتی به طول 5،5 کیلومتر و قطعه چهارم حدفاصل ایستگاه شریعتی – ترمینال صفه به طول 4،4 کیلومتر است.


 

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/2/9 و ساعت 3:14 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393544
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو