مگو آنچه نمى‏دانى ، بلکه مگو هر چه مى‏دانى چه خدا بر اندامهاى تو چیزهایى واجب کرد و روز رستاخیز بدان اندامها بر تو حجت خواهد آورد . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی منطقه مرکزی گفت: براساس قانون برنامه چهارم توسعه طی 10 سال تمام بافت‌های فرسوده شهری باید احیا و بازسازی شود.

براساس قانون برنامه چهارم توسعه؛
تمام بافت‌های فرسوده شهری باید احیا شوند

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی منطقه مرکزی گفت: براساس قانون برنامه چهارم توسعه طی 10 سال تمام بافت‌های فرسوده شهری باید احیا و بازسازی شود.

به گزارش خبرگزاری اصفهان  نیوز غلامرضا عمرانی امروز در نشست بررسی و تبیین سیاست‌های دولت در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در جمع شهرداران هفت شهر استان اصفهان، گفت: احیای بافت‌های فرسوده پس از وقوع زلزله بم و تخریبی که در بافت فرسوده این شهر اتفاق افتاد در دستور کار وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در پی اقدام مجلس و دولت برای احیای بافت‌های فرسوده با تصویب مصوبه‌ای از سوی شورایعالی شهرسازی، بافت فرسوده تعریف شد، افزود: پس از ابلاغ این مصوبه شهرها موظف شدند براساس تعریفی که در این مصوبه از بافت‌های فرسوده شده بافت‌هایی که سه شاخصه نفوذناپذیری، فرسودگی و ریزدانگی را داشته باشند در محدوده بافت‌های فرسوده شناسایی کنند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی منطقه مرکزی ادامه داد: مناطقی که حداقل 50 درصد از این صفات را داشته باشند در محدوده بافت‌های فرسوده شهری قرار می‌گیرند که براین اساس 33 شهر استان اصفهان در این محدوده شناسایی شده‌اند.
وی گفت: هفت شهر اردستان، عسگران، سده لنجان، ورنامخواست، داران، خوانسار و کلیشاد و سودرجان به تازگی محدوده بافت‌های فرسوده آنها ابلاغ شده است که مسئولان این شهرها می‌توانند با تجربیاتی که دیگر شهرهای استان در احیای بافت‌های فرسوده خود در این سال‌ها داشته‌اند اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در شهرستان‌های خود کنند.
عمرانی افزود: عملیات احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر اصفهان از حدود 15 سال پیش در این شهر آغاز شد و در این مدت 20 هکتار از بافت‌های فرسوده شهر احیا و بازسازی شده است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی منطقه مرکزی بیان داشت: در حال حاضر با الگوگیری از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در هفت شهرستان استان اصفهان شرکت احیای بافت‌های فرسوده تاسیس شد که وظیفه احیای بافت‌های فرسوده را بر عهده دارند که حدود 45 درصد از سهام این شرکت‌ها در اختیار شهرداری‌ها است.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین اقدامی که در احیای بافت‌های فرسوده باید از سوی مجریان این امر رعایت شود، ایجاد الگوهایی است که مردم مایل به تبعیت از آنها باشند و طرح‌هایی در این راستا اجرایی شود که بافت‌های تاریخی نیز در این محدوده با رضایت و مشارکت مردم بازسازی شوند.
عمرانی ادامه داد: نوسازی خانه‌های مخروبه در محدوده بافت فرسوده شهری، احیای بافت‌های تاریخی در شعاع 200 متر از مراکز محلات و نوسازی قسمتی از بافت‌های فرسوده شهری به عنوان الگو برای دیگر بخش‌های بافت‌های فرسوده سه فعالیت عمده شرکت عمران و بهسازی در راستای احیای بافت‌های فرسوده در شهر اصفهان بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 300 هکتار بافت فرسوده در محدوده بافت‌های فرسوده شهرستان‌های استان اصفهان تعریف و شناسایی شده است، تصریح کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه کل کشور طی 10 سال باید تمام بافت‌های فرسوده‌ای که در این محدوده‌ها تعریف شده‌اند بازسازی و احیا شوند.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده اضافه کرد: براساس ماده 115 قانون برنامه چهارم توسعه شهرداری‌ها موظف به تخصیص بخشی از اعتبارات خود به احیای بافت‌های فرسوده شهری هستند.

 

منبع: فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/2/13 و ساعت 6:37 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393559
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو