سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

خبرگزاری اصفهان نیوز:رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد:مصوبه جلوگیری از فروش صنایع دستی خارجی در اماکن تاریخی استان اصفهان به فروشندگان میدان امام ابلاغ شده است و از اول اردیبهشت‌ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز: از اصفهان، اسفندیار حیدری‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اصفهانی با اشاره به نگرانی هئیت یونسکو در بازدید از آثار تاریخی استان اصفهان افزود: خط متروی شرق به غرب اصفهان با توافقات صورت گرفته بین استانداری، سازمان میراث و سازمان قطار شهری اصفهان از زیر میدان امام اصفهان عبور نمی‌کند.
وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در سال گذشته به شدت با موضوع عرضه و فروش صنایع دستی خارجی در میدان امام درگیر بوده است و تنها موضوعی که در این مورد یاور سازمان میراث بوده است کمیسیون ماده 5 است، که کاربری فروشگاه‌های میدان امام را فروش صنایع دستی تعریف کرده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان مصوبه جلوگیری از فروش صنایع دستی کشور‌های دیگر در اماکن تاریخی استان اصفهان به تصویب رسید که این مصوبه در شهر شیراز به صورت کشوری در آمد.
وی با اشاره به زمان‌بندی اجرای این مصوبه افزود: با ابلاغ اجرای این مصوبه از ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده دیگر شاهد فروش صنایع دستی خارجی در میدان امام نیستیم و این ابلاغیه در حال حاضر به تمامی فروشندگان میدان امام ابلاغ شده است و از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه اجرای می‌شود.
حیدری‌پور همچنین با اشاره به اقدامات اولیه برای نصب سه دستگاه لرزه‌نگار در مدرسه چهارباغ، سی و سه پل و میدان امام اصفهان از سال آینده تصریح کرد: بر اساس درخواست هئیت یونسکو در بازدید از اصفهان قرار شد سه دستگاه لرزه‌نگار در این سه مکان تاریخی نصب شود و اثرات لرزه‌نگاری آن در مدت زمان سه ماه برسی و برای این سازمان ارسال شود.
وی افزود: با توافقات صورت گرفته بین سازمان میراث و سازمان قطار شهری اصفهان تصمیم نهایی برای عبور و یا بسته شدن تونل مترو در زیر چهارباغ پس از برسی اثرات لرزه‌نگاری عبور واگن‌های آزمایشی و عبور خودرو‌های سبک و سنگین از این محور و برسی نهایی آن توسط مشاور طرح یعنی دانشگاه صنعتی شریف گرفته می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یک سازمان حکومتی است و تاکنون از ظرفیت‌های خود در اجرای قانون استفاده نکرده است.
وی تصریح کرد: تشکیل اکیپ حفاظت از بافت قدیم که در زیر مجموعه یگان حفاظت این سازمان تعریف شده است و وظیفه بررسی و نظارت بر تمامی اقدامات ساخت و ساز و عمرانی در بافت قدیم را از نخستین روز سال 1389 بر عهده دارد، نخستین اقدام سازمان در این زمینه است.
به نقل از:خبرگزاری فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 12:58 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392842
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو